Raporty i zestawienia

Nadciągają problemy dla mniejszych graczy w sektorze motoryzacyjnym

Krótkoterminowe perspektywy dla branży motoryzacyjnej pozostają dobre – wynika z najnowszego raportu z cyklu Market Monitor firmy Atradius. Jednakże w ciągu najbliższych pięciu lat eksperci firmy oczekują wzrostu ryzyka kredytowego dla wielu mniejszych podmiotów dostarczających komponenty i świadczących usługi na rzecz tego rynku.

więcej »
Udział diesli najniższy od 2009 roku

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. ilość rejestracji samochodów zasilanych olejem napędowym spadła w Europie o 4,3 proc. Oznacza to, że udział diesla znajduje się obecnie na poziomie 45,3 proc. – to najgorszy wynik od 2009 r., kiedy to udział tego rodzaju napędu wynosił 44,4 proc. – czytamy w najnowszym raporcie opublikowanym przez JATO Dynamics.

więcej »
TOP30 polskich firm motoryzacyjnych

Polska marka samochodu osobowego to póki co pieśń przyszłości. Tu i teraz bezsprzecznie rządzą producenci podzespołów oraz pojazdów innych niż osobowe, którzy działają w niszach, umieją sprzedawać za granicą i sprawnie włączają się w międzynarodowe łańcuchy wartości sektora automotive.

więcej »
Utrzymują się wzrosty na rynku opon

W pierwszym półroczu 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce nadal notują wzrosty. Wg danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon, co oznacza wzrost o 7 proc. Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.

więcej »
Polacy odchodzą od diesla

Liczba nowych samochodów napędzanych silnikami Diesla systematycznie maleje. Według raportu „Branża motoryzacyjna 2017/2018” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego polscy kierowcy znacznie częściej wybierają wersje benzynowe oraz alternatywne źródła napędu.

więcej »
Mali i średni przedsiębiorcy użytkują auta od 5 do 10 lat

W ponad połowie z niemal 2 milionów polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP samochody służbowe są użytkowane od 5 do 10 lat – wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A.

więcej »
Wyjątkowo dobra pierwsza połowa roku

W pierwszej połowie 2017 r. zarejestrowano 247,0 tys. nowych samochodów osobowych, o 17,2% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rejestracje klientów instytucjonalnych w I połowie br. wzrosły o 20,8%, natomiast klientów indywidualnych o 10,4%.

więcej »
Efekt 500+

Polski rynek olejów smarowych osiągnął w roku 2016 wielkość 223 402 ton, co oznacza spadek o 1,58% r/r i odwrócenie trendu po dwóch kolejnych latach wzrostów. Zgodnie z prognozami POPiHN rynek zachowuje się stabilnie, pozostając w zakresie wahań nieprzekraczającym 3%.

więcej »
Rynek samochodów używanych w czerwcu 2017 roku

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w czerwcu 2017 roku w Polsce pojawiło się 160 500 ofert sprzedaży samochodów używanych, tj. o 1500 samochodów więcej niż w maju br.

więcej »
Hybrydy stanowią 40% sprzedaży Toyoty w Europie

Toyota Motor Europe (TME) opublikowała wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 roku. Firma dostarczyła klientom w tym okresie 527 000 aut marek Toyota i Lexus, o 11% więcej niż w tym samym okresie 2016 roku.

więcej »
Fiat wraca na szczyt z modelem Tipo

Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, majowy ranking najpopularniejszych samochodów nabywanych w Polsce przez osoby prywatne przynosi przetasowanie na samym szczycie listy. Nowym liderem został Fiat Tipo.

więcej »
Toyota po raz 10. najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu BrandZ

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną według raportu BrandZ 100 Most Valuable Global Brands firmy badawczej Kantar Millward Brown. W 12. edycji tego badania japońska firma zajęła pierwsze miejsce w branży już po raz 10. Wartość marki Toyota została wyceniona na 28,66 miliardów dolarów.

więcej »