Skala problemu związanego z używaniem telefonów komórkowych podczas prowadzenia auta nieustannie rośnie. Liczba kierowców, którzy przyznają się do korzystania z telefonu podczas jazdy, zwiększyła się z 8% w 2014 r. do 31% w 2016 r. Użytkownicy coraz częściej nie potrafią powstrzymać się od sprawdzania przychodzących wiadomości i powiadomień, które są wyświetlane na ekranach telefonów — robią to nawet podczas jazdy. Własne badania Nissana potwierdziły, że niemal co piąty kierowca (18%) przyznaje się do SMS-owania za kółkiem.

Aby zapobiec temu zjawisku, albo choć częściowo je ograniczyć, Nissan stworzył urządzenie Nissan Signal Shield, które umieszczone w podłokietniku modelu Juke pełni rolę klatki Faradaya, wynalazku pochodzącego z lat 30. XIX wieku.

Po włożeniu telefonu do schowka i zamknięciu pokrywy Nissan Signal Shield tworzy wokół niego „strefę ciszy”, blokując wszelkie przychodzące i wychodzące sygnały sieci komórkowej, jak również połączenia Bluetooth i Wi-Fi.

Koncepcja ta pozwala kierowcy wyeliminować czynniki rozpraszające uwagę podczas jazdy, takie jak wiadomości tekstowe, powiadomienia z serwisów społecznościowych czy informacje wysyłane przez zainstalowane w telefonie aplikacje.

Nissan Signal Shield pozwala kierowcom samodzielnie decydować o tym, czy chcą mieć łączność ze światem zewnętrznym podczas jazdy, czy też życzą sobie podróżować w przestrzeni „wolnej od telefonów”. Jest to rodzaj cyfrowego odwyku, w trakcie którego nic nie przeszkadza w prowadzeniu samochodu.

Jeśli kierowca chce korzystać z zapisanej w telefonie muzyki lub podcastów, może podłączyć urządzenie do pokładowego systemu audio za pomocą portu USB lub Aux. Telefon połączy się z samochodem przewodowo, nawet jeśli zostanie umieszczony w schowku Nissan Signal Shield.

Aby ponownie nawiązać połączenie z siecią komórkową, wystarczy otworzyć podłokietnik — jest to czynność, która nie wymaga oderwania wzroku od drogi i dotykania telefonu. Telefon ponownie zaloguje się do sieci i połączy się z pokładowym systemem multimedialnym przez Bluetooth.

Źródło: Nissan