Diagnostyka

O czym pamiętać podczas serwisu zawieszenia?

Wrześniowe targi Inter Cars będą okazją nie tylko do zaprezentowania pełnej oferty amortyzatorów Bilstein. Jej uzupełnieniem będzie „Lista kontrolna” czynności, które mechanik powinien wykonać podczas wymiany amortyzatorów.

więcej »
Diagnozowanie uszkodzonych amortyzatorów i unikanie zagrożeń

Amortyzatory powinny przechodzić rutynową kontrolę w warsztacie co 80 000 kilometrów. Podczas jazdy poddawane są one dużym obciążeniom, a ich działanie jest odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy: w przypadku uszkodzenia wydłuża się droga hamowania, a stabilność pojazdu obniża się. W takim przypadku konieczna jest ich pilna wymiana.

więcej »
Zmienna geometria w diagnozie

Diagnostyka układu doładowania może wymagać wykonania kilku testów – zarówno jazdy samochodem, jak i stacjonarnych, w warsztacie. W artykule posłużymy się przykładem diagnostyki doładowania w samochodzie Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm z turbiną o zmiennej geometrii.

więcej »
Pięć najczęstszych przyczyn awarii rozrusznika

Rozrusznik samochodowy zalicza się do grupy podzespołów, których poprawne działanie jest niezbędne do uruchomienia pojazdu. Odpowiada za nadanie wałowi korbowemu prędkości, niezbędnej do startu silnika.

więcej »
EKG samochodu

Oscyloskopy są bardzo pomocne w wykrywaniu usterek w układach elektrycznych lub elektronicznych. Urządzenia te dają możliwość zobrazowania zależności elektrycznych w układach przełączających. Ich prawidłowa obsługa wymaga jednak sporo praktyki.

więcej »
Przepustnice z czujnikami klap

Wprowadzenie systemu elektronicznego sterowania przepustnicą umożliwia poprawę warunków prowadzenia pojazdu przez automatyczne sterowanie – regulację siły napędowej przekazywanej na poszczególne koła pojazdu oraz regulację prędkości jazdy. Regulacja prędkości biegu jałowego silnika przez elektroniczne sterowanie przepustnicą umożliwia zrezygnowanie z zaworu obejściowego.

więcej »
Najczęstsze błędy popełniane podczas używania testera

W każdej dziedzinie życia brak wiedzy i doświadczenia niestety nie pomaga. Dotyczy to oczywiście również pracy w warsztacie. Jednak obecnie wiele testerów diagnostycznych dostępnych na rynku można obsługiwać prawie z „automatu”.

więcej »
Co z tym ciśnieniem w oponach?

Eksperci Premio radzą, jak serwisować auta wyposażone w system TPMS.

więcej »
Diagnostyka wtryskiwaczy Common Rail w trakcie pracy

System Common Rail, mimo że od wielu lat obecny w coraz większej liczbie pojazdów z silnikami o zapłonie samoczynnym, dla znacznej części osób pracujących w serwisach samochodowych ciągle stanowi spore wyzwanie. Problemy z diagnostyką niejednokrotnie prowadzą do napraw metodą prób i błędów. Wymieniane są różne (często sprawne) elementy, podczas gdy przyczyna pozostaje niewykryta. Takie sytuacje skutkują tylko niezadowoleniem klienta i podważeniem wiarygodności warsztatu.

więcej »
Diagnozowanie samochodów – sieć CAN

Technika i technologia stosowana w samochodach w bardzo szybkim tempie się zmieniają, a co za tym idzie – muszą zmieniać się również narzędzia stosowane przez serwisy samochodowe. Konieczne jest również stałe poszerzanie wiedzy mechaników. W starszych samochodach większość napraw stanowiły naprawy mechaniczne, natomiast obecnie większość problemów, z jakimi spotykają się warsztaty, to usterki elektryczne czy wręcz elektroniczne.

więcej »
Kontrola ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych

Zapełnienie filtra cząstek stałych monitorowane jest przez oprogramowanie sterownika na podstawie informacji przekazywanych m.in. przez czujnik różnicowy mierzący różnicę ciśnienia przed filtrem cząstek i za nim.

więcej »
Jak zadbać o auto z klimą?

Dla użytkowników czterech kółek wiosna jest idealnym czasem przygotowań do nadchodzącej zmiany aury. Warto bowiem odpowiednio wcześniej zadbać o swoje auto, by nie dać się zaskoczyć wysokimi temperaturami. W jaki sposób to zrobić?

więcej »