Lakiernictwo

Walka z „rudą”

Wyraz korozja pochodzi od łacińskiego rzeczownika corrosio oznaczającego zżeranie. Korozja metali zatem to proces stopniowego niszczenia struktury metalu w wyniku jego chemicznych reakcji ze składnikami otoczenia lub procesów elektrochemicznych.

więcej »
Bezbarwny lakier BASF z bioutwardzaczem

Producenci i dostawcy z sektora motoryzacyjnego stale pracują nad ograniczeniem zużycia energii i emisji CO2 w procesie produkcji. Zespół projektowy, w skład którego weszli pracownicy producenta samochodów Audi, działu BASF Coatings oraz firmy Covestro, wytwarzającej materiały przemysłowe, stworzył lakier bezbarwny po raz pierwszy zawierający bioutwardzacz.

więcej »
Pod kątem

Polerowanie samochodu to pozornie prosta i szybka czynność. Niewprawiona osoba może jednak powierzchni lakierowanej zaszkodzić zamiast pomóc. Jaka polerka jest właściwa do prac polerskich i na co zwracać uwagę – o tym piszemy poniżej.

więcej »
Na drgania i nie tylko

Masy używane do nakładania na nadwozia mają za zadanie nie tylko przykrywać miejsce łączenia poszczególnych paneli.

więcej »
Lakier a lakier

Naprawa lakiernicza nie polega tylko na naniesieniu nowej warstwy lakieru.

więcej »
Z czego robi się nowoczesne lakiery samochodowe

Jak bardzo wyróżnia się samochód spośród innych – często tej samej marki – decydują dwa ważne czynniki. Interesujący kształt oraz kolor karoserii. O ile bryła samochodu to element, na który nie mamy wpływu – albo się podoba albo nie – to z kolorem karoserii jest już łatwiej. Możemy go wybrać przed zakupem lub zmienić w dowolnym czasie i tym samym cieszyć się unikalnym egzemplarzem auta.

więcej »
Korozja i ochrona przed korozją

Korozja jest naturalnym procesem dotyczącym wielu metali stosowanych obecnie w technice, który polega na tworzeniu bardziej stabilnych substancji chemicznych niż czysty metal, takich jak tlenki, węglany, siarczki, siarczany itp.

więcej »
Najzimniejsza z barw

Według raportu opublikowanego przez BASF kolor niebieski był najpopularniejszy w segmencie motoryzacyjnym w 2015 roku.

więcej »
Bo lakier ma warstwy

Lakiery samochodowe są systemami wielowarstwowymi, w których każda warstwa spełnia ściśle wyznaczoną funkcję. Poszczególne warstwy muszą więc wzajemnie się uzupełniać pod względem właściwości fizycznych i chemicznych.

więcej »
Renowacja kolorów specjalnych

Marka Standox udostępnia wytyczne dotyczące renowacji dwóch nowych kolorów modelu Peugeot 208

więcej »
Oszczędne nitowanie

Aluminium jest lekkie, sztywne i odporne na korozję, dlatego też coraz częściej jest wykorzystywane do produkcji nadwozi.

więcej »
Obecny, ale niewidoczny

Najważniejszą funkcją lakieru bezbarwnego jest ochrona lakieru bazowego przez czynnikami mechanicznymi i atmosferycznymi.

więcej »