Naprawy mechaniczne

10 najczęstszych błędów podczas obsługi układu klimatyzacji

Układ klimatyzacji samochodowej może pracować niezawodnie przez długie lata. Warunkiem jest jego odpowiednia eksploatacja oraz właściwy serwis. Obsługa klimatyzacji wymaga od mechanika dokładności i precyzji. Co zrobić, aby pomóc, a nie zaszkodzić?

więcej »
Kompresor klimatyzacji – naprawiać czy wymieniać?

Znaczna część usterek uniemożliwiających poprawną pracę klimatyzacji samochodowej jest związana z kompresorem. Element ten pełni odpowiedzialne zadanie dystrybucji czynnika chłodzącego po całym układzie klimatyzacji. Powodów jego niewłaściwej pracy może być kilka.

więcej »
Wykryć usterkę zanim będzie za późno

Awaria pompy cieczy chłodzącej może nie tylko spowodować przegrzanie silnika, ale w niektórych przypadkach także zerwać pasek rozrządu. Dlatego tak ważne jest wczesne wykrycie usterki. Eksperci firmy SKF radzą, jak to zrobić.

więcej »
Błędy popełniane przy wymianie amortyzatorów

Dobór odpowiedniej referencji nowych amortyzatorów gwarantuje wykonanie sprawnej i prawidłowej ich wymiany. Trzeba też wyjaśnić kierowcy powód wymiany wszystkich elementów mocujących. 

więcej »
Wymieniasz opony? Sprawdź też klocki hamulcowe!

To przyczepność opon do nawierzchni ma kluczowe znaczenie dla skuteczności hamowania. Jednak nawet najlepsze opony nie zapewnią bezpieczeństwa, gdy tarcze i klocki hamulcowe są zużyte. Dlatego wymieniając opony na letnie, warto skontrolować stan układu hamulcowego. 

więcej »
Regeneracja sie opłaca 

Wiele warsztatów oferuje usuwanie filtrów DPF oraz katalizatorów SCR, ale całkowite pozbycie się tej części może dać efekt odwrotny do zamierzonego, skutkując spadkiem komfortu jazdy czy obniżeniem wartości pojazdu. Najskuteczniejszą od lat regenerację z gwarancją na 12 miesięcy oferuje firma www.eurovat.info.pl

więcej »
Tulejki o wielkim znaczeniu

Montaż zespołu sprzęgła wymaga doświadczenia i cierpliwości, gdyż nawet najmniejszy błąd może spowodować usterkę. Przy problemach tego rodzaju ostatnią rzeczą, której potrzebuje zarówno warsztat, jak i właściciel, jest powrót pojazdu do warsztatu w wyniku awarii po naprawie.

więcej »
Woda to zło

Nowoczesne układy ABS i ESP wymagają stosowania płynów DOT 4. Producenci samochodów rozbudowują te układy, powodując zapotrzebowanie na skrócenie czasu reakcji. Do tego konieczny jest płyn hamulcowy, który charakteryzuje się niską lepkością także w bardzo niskich temperaturach.

więcej »
Pneumatyczne zawieszenie – nowe wyzwania dla mechaników

Już niedługo zawieszenia pneumatyczne Bilstein B4 będą stosowane również w modelach aut z segmentu popularnych. Do ich serwisowania potrzebna jest jednak dodatkowa wiedza i zestaw narzędzi, o co również zadbał producent układów zawieszenia.

więcej »
Przepływomierze HLM i HFM cz. 2.

Do definiowania wielkości dawki wtryskiwanego paliwa, sterowania wartością kąta wyprzedzenia zapłonu i kontroli usuwania par paliwa ze zbiornika paliwa sterownik silnika wykorzystuje sygnał z przepływomierza powietrza.

więcej »
Efektywny sposób na zdiagnozowanie uszkodzenia ABS

Już od ponad dekady wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w układ ABS. Teraz, dzięki prostej metodzie Textar, będzie można szybko wyeliminować jedną z głównych przyczyn zaświecenia się kontrolki ABS na desce rozdzielczej.

więcej »
Wymiana rozrządu w silniku 1.3 MultiJet

Wymiana rozrządu to bardzo popularna usługa w niezależnych warsztatach samochodowych. Jednak pomimo wieloletniego doświadczenia mechanik może popełnić błąd prowadzący nawet do zniszczenia silnika. Dlatego specjaliści z SKF rozpoczęli szkolenia w tym zakresie. Na początek bardzo popularny silnik - 1.3 MultiJet.

więcej »