Technika dla motoryzacji

Układy zasilania silników wysokoprężnych koncernu VAG cz. 1.

System bezpośredniego wysokociśnieniowego wtrysku paliwa opartego na pompo-wtryskiwaczach sterowanych elektronicznie zadebiutował w 1999 roku w trzycylindrowym Volkswagenie Lupo 3L.

więcej »
Filtracja oleju napędowego dla osiągnięcia normy Euro 6

W ciągu ostatnich 10 lat filtracja oleju napędowego w motoryzacji stawiana była przed ciągle zmieniającymi się wyzwaniami. Dzisiaj diesel niskosiarkowy ULSD z wysoką zawartością biopaliw stosowany jest powszechnie na rynku paliw.

więcej »
Napęd elektryczny w osi tylnej

Wizja pojazdów zeroemisyjnych firmy ZF nie tylko wskazuje drogę do bezwypadkowej mobilnej przyszłości, lecz również do mobilności bez szkodliwej emisji spalin. O dynamiczny napęd dba elektryczny system napędu osi o mocy 150 kW. Cały system napędowy wraz ze zintegrowaną elektrotechniką znajduje się w zajmującym niewiele miejsca, innowacyjnym, modułowym systemie tylnej osi o nazwie mSTARS (modular Semi-Trailing Arm Rear Suspension).

więcej »
Nie rób z turbo drugiego filtra oleju…

Coraz więcej silników spalinowych jest doładowanych przy użyciu turbosprężarki, tendencja ta nabrała tempa zwłaszcza w benzyniakach. Taką konstrukcję mają dziś prawie wszystkie silniki Diesla a liczba silników benzynowych, w których zastosowano to rozwiązanie, stale rośnie.

więcej »
Elektroniczne zawieszenie Tenneco

Firma Tenneco zaprezentowała innowacyjną technologię elektronicznego zawieszenia. Cyfrowa technologia DRiV oferuje poprawę właściwości jezdnych pojazdu bez konieczności projektowania nowego układu zawieszenia. 

więcej »
Duży krok w przyszłość

Pod koniec czerwca mieliśmy okazję wziąć udział w konferencji technicznej „Vision Zero” organizowanej przez ZF Friedrichshafen, podczas której zaprezentowano wizję motoryzacji pozbawionej wypadków. Wszystko to za sprawą systemów wspomagających kierowcę i wyręczających go podczas prowadzenia pojazdu.

więcej »
Zero wypadków, zero emisji i zero stresu

Na początku lipca mieliśmy okazję uczestniczyć w konferencji technicznej Bosch Mobility Experience 2017 na torze testowym firmy Bosch w Boxbergu. Tytułowa fraza odnosi się do tendencji rozwoju motoryzacji i czynnego udziału w tym trendzie rozwiązań oferowanych przez organizatora spotkania.

więcej »
Samojeżdżące samochody na drogach

Wzmacnianie systemów czujników jest kluczem do rozwoju technologii samochodów bezobsługowych.

więcej »
Sześć najczęstszych przyczyn awarii układu ładowania

Najczęściej powodem niesprawności układu elektrycznego samochodu jest awaria alternatora. Co się zazwyczaj psuje w tym podzespole i na czym dokładnie polegają usterki układu ładowania? Przedstawiamy sześć przykładów.

więcej »
Volkswagen wprowadzi system komunikacji między pojazdami

Aby zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym, Volkswagen wprowadzi system komunikacji między pojazdami. Już w 2019 r. pierwsze auta niemieckiego koncernu zostaną wyposażone w technologię komunikacji bezprzewodowej.

więcej »
Sześciobiegowa preselekcyjna skrzynia biegów typu S-Tronic/DSG cz. 1.

Idea skonstruowania zautomatyzowanej skrzyni biegów, która pozwalałaby pozbyć się przerw w przeniesieniu napędu podczas zmiany biegów, sięga lat czterdziestych ubiegłego wieku.

więcej »
Aktywne zawieszenie w nowym Audi A8

Dzięki nowemu aktywnemu zawieszeniu nowa generacja Audi A8 wejdzie w nowy wymiar, jeśli chodzi o właściwości jezdne, komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo. Nowa wersja flagowej limuzyny Audi zadebiutuje latem tego roku.

więcej »