Technika dla motoryzacji

Ugina się, ale nie pęka

Dzięki połączeniu rozwiązania Flexible Wheel firmy Maxion z technologią Acorus firmie Michelin udało się stworzyć oponę, która ugina się, ale nie pęka, dzięki czemu wyeliminowane zostaną najczęstsze i najbardziej typowe uszkodzenia ogumienia oraz felg.

więcej »
Kwestia charakterystyki

Tłumienie drgań układu zawieszenia przez amortyzator przyczynia się do pewniejszego prowadzenia pojazdu. Zwłaszcza na zakrętach odbijające się od powierzchni koło powoduje „rozciągnięcie” przejeżdżanego łuku i w efekcie zwiększone zużycie opon, które niepewnie przylegają do jezdni.

więcej »
Opony na bazie oleju sojowego

Firma Goodyear zaprezentowała nową technologię wytwarzania mieszanki gumowej z wykorzystaniem oleju sojowego. Taka opona ma zapewniać poprawne zachowanie na drodze bez względu na warunki pogodowe i ma być jednocześnie efektywna kosztowo.

więcej »
Jak nie zepsuć łożyska – porady eksploatacyjne

Prawidłowo zamontowane i eksploatowane nowoczesne łożysko powinno pracować poprawnie nawet przez całe „życie” samochodu. Niestety, wszyscy popełniamy błędy i łożyska trzeba wymieniać. Podpowiadamy zatem, czego w szczególności należy unikać podczas eksploatacji pojazdów, by łożyska służyły nam jak najdłużej.

więcej »
Engitech – części zamienne z obszaru zasilania i jednostek napędowych

Kluczowymi oczekiwaniami kupującego części, niezależnie od ich producenta, jest ich dobra jakość, a tym samym jak największa trwałość oraz najkorzystniejsza cena. Stąd ponad 5 lat temu zrodził się pomysł na stworzenie własnej marki, która pozwoliłaby sprostać tym wszystkim potrzebom. Tak narodziła się, należąca do Inter Cars, marka Engitech.

więcej »
Sześciobiegowa preselekcyjna skrzynia biegów typu S-Tronic/DSG cz. 3.

Funkcje sterujące zespołem sprzęgła podwójnego preselekcyjnej skrzyni biegów obejmują swoim zakresem dwa niezależne tryby awaryjne. Tryb pierwszy zapobiega nadmiernemu przeciążeniu sprzęgła, natomiast drugi inicjuje rozłączanie awaryjne danego sprzęgła oraz odgałęzienia skrzyni biegów, z którym jest ono połączone.

więcej »
Kolejne systemy Boscha wspomogą kierowców

Firma Bosch od dawna znana jest z rozwijania technologii, których celem jest ograniczenie ryzyka wypadku. Niebawem do powszechnego użytku może trafić system zapobiegający najechaniu na rowerzystę, a także mmonitorujący otoczenie w momencie otwierania drzwi samochodu.

więcej »
Zawieszenie kolumnowe i belka skrętna czy wielowahacz?

Przeciętny użytkownik samochodu postęp w motoryzacji ocenia na podstawie zmian wizualnych, osiągów pojazdu i jego funkcjonalności. Dla osób bardziej znających się na rzeczy bardziej istotne są pytania, z jakich podzespołów samochód jest zbudowany, jakie zastosowano w nim rozwiązania technologiczne. Tym razem przyjrzymy się rozległej dziedzinie, jaką jest budowa i rodzaje zawieszeń pojazdów.

więcej »
Obręcze z plecionego włókna węglowego

Jako pierwszy producent samochodów na świecie firma Porsche wprowadza na rynek lekkie obręcze z plecionego włókna węglowego. Nowe felgi są opcjonalnie dostępne dla Porsche 911 Turbo S Exclusive Series. 

więcej »
Jak mieszać olej do sprężarek i nowy czynnik chłodniczy?

Nowy czynnik chłodzący w układach klimatyzacji, jaki obowiązuje we wszystkich nowych samochodach od 1 stycznia 2017 r., może być przyczyną kosztownych uszkodzeń układu klimatyzacji spowodowanych stosowaniem niewłaściwego oleju.

więcej »
Prosimy nie zginać

Wymiana amortyzatorów powietrznych lub ich kolumn może sprawić warsztatowi spore problemy. Kto się dobrze nie przygotuje, ten ryzykuje zniszczenie drogiej części już w trakcie jej montowania.

więcej »
Toyoty będą miały "przezroczyste" przednie słupki

Amerykańscy inżynierowie Toyoty zastosowali proste prawa fizyki do opracowania urządzenia które wyświetli kierowcy obraz zza przednich słupków. Udało się to osiągnąć bez użycia kamer, czujników czy innej elektroniki.

więcej »