Wprowadzone zmiany powinny zwiększyć potencjał sprzedażowy akumulatorów Exide jako produktów wytwarzanych przez producenta pierwszego wyposażenia, który jednocześnie zapewnia swoim klientom na rynku wtórnym (np. warsztatom samochodowym) akumulatory o najlepszej wydajności oraz przewagę nad konkurencją.

Nowe etykiety, które będą dostępne na rynku w 2019 r., zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić wybór akumulatorów Start-Stop i akumulatorów konwencjonalnych, a także by wzmocnić na rynku wtórnym dobór odpowiednich technologii, dostosowanych do różnych układów napędowych. Ta kluczowa inicjatywa została opracowana na podstawie badań rynku wtórnego, przeprowadzonych przez Exide. Informacje zwrotne płynące do Exide wskazywały, że warsztaty serwisowe mają trudności w rozróżnianiu poszczególnych technologii akumulatorowych i nie są w stanie dostarczyć klientom optymalnie dopasowanych produktów. Negatywne konsekwencje dla klienta to nie tylko zwiększone zużycie paliwa, ale także przedwczesne awarie akumulatorów. Dlatego, aby wesprzeć warsztaty, Exide wprowadza nowe, wyróżniające się na rynku akumulatorów „etykiety – przewodniki”, którymi objęte zostaną akumulatory do pojazdów osobowych, modele: Premium Carbon Boost, Excell i Classic. Wszystko po to, aby zapewnić najlepsze dopasowanie technologii akumulatora do układu napędowego w pojeździe.

Exide robi także kolejny krok w kierunku uproszczenia identyfikacji akumulatorów. Najnowsza generacja akumulatorów AGM i EFB nie będzie już zawierać zwrotu „Start-Stop” w swojej nazwie. Zamiast tego ikona na każdej etykiecie będzie wskazywać, że są to akumulatory przeznaczone do pojazdów Start-Stop. Nowa ikona na akumulatorach EFB wskaże także, że zapewniają one lepszą żywotność w przypadku ich zastosowania w konwencjonalnych samochodach. Podkreśla to potencjał akumulatorów Exide i jest ukłonem dla klientów, których akumulatory muszą sprostać szczególnym wymaganiom, takim jak:  intensywna praca cykliczna, lepsze możliwości ładowania, większa moc dla dodatkowego wyposażenia pojazdu.

– Rosnąca liczba pojazdów Start-Stop stanowi nowe wyzwanie na motoryzacyjnym rynku wtórnym. Istnieje bardzo duża baza wiedzy przeznaczonej dla dystrybutorów i instalatorów, która powinna zostać zebrana i usystematyzowana. Dlatego nowe etykiety akumulatorów Exide pomogą klientom na rynku wtórnym dokonać prawidłowego wyboru akumulatora do każdego pojazdu. To także dodatkowa wartość sprzedażowa – wyjaśnia Michael Geiger, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Exide Technologies w obszarze EMEA.

Etykiety Exide nie są jedyną inicjatywą, która zwiększa wydajność i rentowność warsztatów serwisowych: – Akumulatory Exide do pojazdów osobowych, sprzedawane na rynku wtórnym, są zawsze najwyższej jakości. Zostały wykonane w technologii naszych produktów na pierwsze wyposażenie (OE). Warsztaty samochodowe, mające dostęp do najnowszych osiągnięć techniki motoryzacyjnej i korzystające z naszych produktów, mogą wyróżnić się na rynku i w pełni wykorzystać trendy obowiązujące w branży motoryzacyjnej – dodaje Michael Geiger.

Technologiczne rozwiązania, zastosowane w produktach Exide dla rynku wtórnego, są efektem długoletniego doświadczenia firmy, która jest wiodącym producentem akumulatorów na rynek OE (oryginalnego wyposażenia). Priorytety w zakresie rozwoju oferty dotyczą zatem zwiększenia żywotności i niezawodności akumulatorów oraz ogólnego zadowolenia klienta.

Technologia AGM stanowi ważny przykład. Exide, będąc twórcą pierwszego akumulatora AGM do pojazdów Start-Stop, który powstał w 2004 roku, był najlepiej przygotowany do dalszego rozwoju tej innowacji i niedawno wprowadził na rynek technologię LifeGrid. Obecnie jest ona dostępna w akumulatorach AGM najnowszej generacji (przeznaczonych na rynek wtórny). Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych płyt z kratką wytłaczaną  , technologia LifeGrid gwarantuje stałą moc i lepszą wydajność podczas całego okresu eksploatacji akumulatora. Wszystko po to, aby sprostać wymaganiom nowoczesnych silników Start-Stop – zarówno na rynku oryginalnego wyposażenia, jak i na rynku wtórnym.

Standardowe akumulatory kwasowo-ołowiowe (np. Exide Premium Carbon Boost przeznaczone na rynek wtórny) są również wykonywane według standardów produkcji akumulatorów na pierwsze wyposażenie. To idealny przykład podniesienia technologicznego standardu w przypadku konwencjonalnych silników. Unikalna technologia Carbon Boost zapewnia bowiem: lepsze przewodzenie i szybsze ładowanie, zmniejsza ryzyko awarii, pomaga dłużej utrzymać dobry stan naładowania akumulatora. Konstrukcja produktów z technologią Carbon Boost to gwarancja lepszej wytrzymałości i odporności, np. na wysokie temperatury – poprawia pracę akumulatorów i gwarantuje zadowolenie klienta.

Dystrybutorzy i przedstawiciele warsztatów mogą dowiedzieć się więcej na temat technologii Exide dla rynku OE, inicjatyw w zakresie etykietowania akumulatorów, a także wziąć udział w szkoleniach Exide na temat akumulatorów, które odbędą się podczas targów Automechanika we Frankfurcie (11-15 września 2018 r.). Zapraszamy na stoisko Exide Technologies (hala 4.1, stoisko D47).

Źródło: Informacja prasowa Exide Technologies