Dzięki regionalnie zrównoważonemu, konkurencyjnemu zasięgowi operacyjnemu dobrze przygotowanemu do obsługi globalnych klientów, a także dzięki dwóm zakładom w Polsce firma oferuje pionierskie rozwiązania do silników spalinowych, hybrydowych i elektrycznych w samochodach osobowych oraz pojazdach użytkowych dla wiodących światowych producentów. Opierając się na wiedzy specjalistycznej dotyczącej oryginalnego wyposażenia, firma zapewnia również wiodące rozwiązania serwisowe dla rynku części zamiennych obejmujące wszystkie aspekty działania pojazdu, od elektroniki, układu kierowniczego i zawieszenia, przez układy hamulcowe, klimatyzację, zarządzanie silnikiem, zapłon, aż po układy paliwowe – niezależnie od rodzaju samochodu.

W 2019 roku firma wprowadziła kilka przełomowych rozwiązań, które określą sposób działania pojazdów w nadchodzących latach, pomagając zwiększyć ich osiągi i chronić środowisko.

Jedną z najważniejszych innowacji zaprezentowanych w 2019 roku przez Delphi Technologies było to, że firma jako pierwsza w branży motoryzacyjnej rozpoczęła masową produkcję falownika z węglika krzemu (SiC) o napięciu 800 V. Jest to jeden z kluczowych elementów wysoce wydajnych pojazdów elektrycznych i hybrydowych nowej generacji. Tego rodzaju falownik pozwoli na stosowanie instalacji elektrycznych do 800 woltów, co znacznie zwiększy zasięg pojazdu elektrycznego (EV) i skróci czas ładowania o połowę w porównaniu z najnowocześniejszymi układami o napięciu do 400 woltów. Firma podpisała niedawno ośmioletni kontrakt na masową produkcję tej technologii na kwotę blisko 2,7 miliarda dolarów z jednym z wiodących producentów pojazdów. Wprowadzenie technologii na rynek spodziewane jest w 2022 r., początkowo dla pojazdów o wysokich osiągach pracujących z napięciem do 800 woltów.

Opierając się na sukcesie systemu GDi 350 barów, Delphi Technologies ogłosiło również na początku 2019 r., że opracowuje system GDi 500 barów, który redukuje emisję cząstek stałych benzyny nawet o 50% i zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o 1% bez kosztownych modyfikacji konstrukcji silnika. Umożliwia to producentom OEM osiągnięcie celów z zakresu wymogów ochrony środowiska, wydajności i kosztów. System, który znajdzie się w produkcji już w 2022 r., jest obecnie w fazie rozwoju, a próbki trafiły do klienta. Z kolei w przypadku pojazdów użytkowych firma znajduje się na końcowym etapie testowania i homologacji nowych układów wtryskowych do silników wysokoprężnych o ciśnieniu do 3000 barów oraz układów sterujących. Delphi Technologies zamierza wprowadzić tę wiodącą technologię w 2020  i 2021 r. we współpracy z trzema głównymi światowymi producentami ciężarówek.

Nasze doświadczenie i wiedzę z rynku OEM oferujemy na rynku części zamiennych. W ubiegłym roku rozszerzyliśmy ofertę obsługi silników Diesla o nowy program regenerowanych pomp Common Rail z homologacją OE. Nasza oferta dotyczy zastosowań w popularnych samochodach osobowych, dostawczych i maszynach roboczych. Nowa gama usług regeneracji fabrycznej zgodnych ze standardami OE umożliwia dystrybutorom i warsztatom oferowanie klientom wysokiej jakości produktów i usług, w konkurencyjnej cenie – mówi Sławomir Welezinski, dyrektor regionalny Delphi Technologies Aftermarket Central and Eastern Europe.

Równie ważnym momentem było wprowadzenie nowych wieloiskrowych cewek zapłonowych, montowanych już na dużą skalę w samochodach marki Mercedes. Bardzo szybko występujące po sobie iskry zapewniają pożądaną synchronizację zapłonu. W silnikach GDi przekłada się to na optymalne spalanie, znaczne oszczędności paliwa (nawet o 20%) i redukcję emisji spalin w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań.

W przypadku współpracy z dystrybutorami i klientami należy podkreślić szereg lokalnych działań, które Delphi Technologies podjęło w Polsce w 2019 roku. Należą do nich w szczególności wiosenne i jesienne loterie z nagrodami dla uczestników Delphi Team Club, wyjazdy integracyjne, nagrody rzeczowe i szkolenia techniczne. W 2019 r. przeprowadzono 51 różnych sesji szkoleniowych dla ponad 800 osób. Ważnym momentem dla rynku polskiego i europejskiego było otwarcie nowej fabryki elektroniki i elektryfikacji w Błoniu na początku września. Początkowo będzie ona produkować sterowniki elektroniczne dla różnych producentów pojazdów zlokalizowanych głównie w Europie. Oczekuje się, że zakład zatrudni ponad 1000 osób.

Działalność Delphi Technologies nie ogranicza się jednak jedynie do bycia liderem we wdrażaniu innowacji i poprawianiu jakości oferty na rynkach OEM i aftermarket. Firma stara się wyznaczać standardy także w innych dziedzinach. W przypadku Europy Środkowo-Wschodniej 2019 rok to kolejny etap współpracy z ambasadorem marki, trzykrotnym mistrzem Europy w rajdach oraz wicemistrzem kategorii WRC2 w 2019 – Kajetanem Kajetanowiczem. Największym projektem medialnym była letnia kampania reklamowa z Kajto, dystrybuowana głównie w kanałach cyfrowych. Podczas trzech 30-sekundowych filmów widzimy Kajetanowicza szukającego mniej konwencjonalnych, zwykle humorystycznych sposobów testowania jakości produktów Delphi Technologies. Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem w Polsce, zbierając bardzo pozytywne recenzje, a wszystkie filmy na platformie YouTube obejrzano prawie 1 000 000 razy!

Obecnie koncentrujemy się na zapewnieniu naszym klientom najlepszych usług. Uważnie monitorujemy rozwój naszych klientów, ponieważ rozwijamy się wraz z nimi. Staramy się dostosowywać nasze narzędzia biznesowe do ich potrzeb. Z pewnością kolejne wyzwania w nadchodzących latach w branży motoryzacyjnej obejmą takie dziedziny, jak elektryfikacja czy samochody autonomiczne. Nasza firma już jest producentem rozwiązań do samochodów o zerowej emisji i samochodów hybrydowych. Ponadto zamierzamy kontynuować nasze działania marketingowe, aby być obecnym na każdym poziomie dystrybucji. Wierzymy, że współpraca z takimi legendami jak Kajetan Kajetanowicz pozwoli nam skuteczniej docierać do różnych grup docelowych. Razem dzielimy pasję do motoryzacji i chęć ciągłego doskonalenia, co buduje autentyczność naszej marki – podsumowuje Sławomir Welezinski.

Źródło: Delphi Technologies