Decydującym czynnikiem w tym procesie był nowy system zarządzania akumulatorami o podwójnym napięciu, zaprojektowany przez HELLA specjalnie dla segmentu kompaktowego i średniego zasięgu. Dzięki rozwiązaniu akumulatora pojazdy z silnikami spalinowymi można przekształcić w pojazdy typu mild-hybrid. Dostawcy przesłali ponad 337 innowacji, a cztery nagrody zostały przyznane przez panel najwyższej klasy.

Cieszymy się z nagrody Automotive INNOVATIONS Award. Nie tylko podkreśla ona, jak ważne są nasze zobowiązania w zakresie elektromobilności, ale także szczególnie nagradza prace rozwojowe zespołu HELLA. Hybrydyzacja za pomocą systemów 48-woltowych oferuje ogromny potencjał oszczędności dwutlenku węgla. System zarządzania bateriami pomoże wprowadzić ten pomysł w życie, szczególnie w klasie kompaktowej i średniej – powiedział rzecznik firmy HELLA, dr Markus Richter, który przyjął nagrodę w poniedziałek.

HELLA kompleksowo wspiera klientów na drodze do elektromobilności i jako dostawca oferuje podsystemy produktów, które wspierają wszystkie etapy elektryfikacji w motoryzacji. HELLA opracowała podwójny system zarządzania akumulatorami, szczególnie dla pojazdów typu mild-hybrid w segmencie kompaktowym i średniej klasy. Łączy konwencjonalne, oddzielne elementy rdzeniowe hybrydyzacji 48 V (bateria 48 V, bateria 12 V i przetwornica DC / DC) w jednym produkcie z przestrzenią opakowania konwencjonalnego akumulatora kwasowo-ołowiowego. W zależności od zastosowania pojemność zainstalowanych akumulatorów litowo-jonowych jest szczególnie wykorzystywana w układzie elektrycznym pojazdu 12 V lub 48 V.

Źródło: HELLA