Do konkursu wytypowani zostali lakiernicy pracujący na systemach lakierniczych firmy NOVOL. Każda z lakierni współpracującej z tym producentem mogła wystawić do konkursu swojego lakiernika. Eliminacje miały charakter testu teoretycznego zorganizowanego zdalnie – przez Internet. Zgłoszeni zawodnicy mieli 30 sekund na odpowiedź na każde z zadanych w ankiecie pytań. Do rundy finałowej zakwalifikowało się 8 lakierników, którzy uzyskali najlepsze wyniki w teście.

Zadania praktyczne

Umiejętności praktyczne zawodników były sprawdzane pod kątem fachowości pracy w lakierni. Każdy z nich miał do wykonania zadanie polegające na pomalowaniu błotnika i maski samochodu. Ale na tym nie koniec: przed malowaniem błotnik i maskę trzeba było odpowiednio przygotować. Błotnik miał zadane uszkodzenie, które trzeba było usunąć, polakierować i wycieniować. Maska była fabrycznie nowym elementem pokrytym warstwą kataforetyczną. Trzeba ją było też polakierować bazą oraz lakierem bezbarwnym i przygotować do wydania klientowi. Wiązało się to z polerowaniem oraz usunięciem wszelkich wad lakierniczych. 

zobacz galerię »

Ocenie podlegały także zadania związane z doborem koloru i wykończeniem powierzchni po lakierowaniu. W związku z tym do oceny efektów pracy lakierników zaproszono także przedstawicieli firm, których produkty były używane do przygotowania powierzchni oraz lakierowania. Z ramienia firmy RUPES obecny był Piotr Król, z firmy SATA – Peter Lechuta, a firmę ANEST IWATA reprezentowali Wakino Yutaka, Marcin Sobel oraz Wojciech Niedźwiedź. W skład jury wchodzili także przedstawiciele firmy NOVOL, na co dzień szkolący lakierników.

Konkursowe zmagania trwały 2 dni, a zakończone zostały uroczystą galą prowadzoną przez Łukasza Byśkiniewicza, kierowcę rajdowego i dziennikarza programów motoryzacyjnych w TVN Turbo, oraz Tomasza Tomczyka – dyrektora pionu szkoleń w firmie NOVOL.

W trakcie gali nie mogło zabraknąć prezesa firmy NOVOL – Filipa Nowakowskiego, który podkreślał, że tego typu konkurs nie tylko zacieśnia współpracę z kontrahentami i partnerami strategicznymi firmy, ale też promuje lakierników posiadających wysokie umiejętności i talent.