Jest to najbardziej wyczekiwane wydarzenie roku, więc ciężko przekazać informacje na temat wszystkich nowości tam prezentowanych. Ale spróbujemy.

Zaczniemy od BMW Motorrad, które zaprezentowało dwa nowe modele: F750 GS i F 850 GS oraz flagowy model turystyczny – K1600 Grand America i skuter C 400 X.

Ducati zaprezentowało najnowszy model Panigale V4 oraz jego „podkręconą” wersję z dopiskiem Speciale. Oczywiście nie zabrakło też Scramblerów w których rodzinie pojawił się nowy model o powiększonej do 1100 cm3 pojemności skokowej. Także na stoisku Ducati nie powinna nikogo dziwić nowa Multistrada ani Monster 821.

W gamie Harley-Davidson zawitał nowy Sport Glide. Ale skoro wspomnieliśmy już o amerykańskim flagowcu, to nie sposób przemilczeć motocykli Indian Motorcycle. Tu nowością jest model FTR1200, który jest nawiązaniem firmy do epoki wyścigów Flat Track.

Natomiast na stoisku Honda Motorcycles & ATVs można było zobaczyć poznanego wcześniej Gold Winga. Nowością był oczekiwany model CB 1000R Neo Sports Cafe, 300R i 125R. Nie zabrakło też modeli koncepcyjnych, takich jak Interceptor, czy Super Cub i Monkey we współczesnych wersjach.

Kawasaki niedawno wyszło szeroko z modelem H2 i H2R. Nowością podczas tegorocznej edycji EICMA była prezentacja „udomowionego” modelu H2 SX, czyli wersji turystycznej bazującej na modelu H2.

Pozostając w klimacie Japonii, odwiedziliśmy stoisko Yamaha Motor, gdzie prezentowano modele Tracer 900 GT i MT 09 oraz trójkołowiec o nazwie Niken. W stajni Suzuki zabrakło rewolucji – prezentowano tylko lekko odświeżoną wersję SV 650 – czyli model SV 650X.

zobacz galerię »

Triumph Motorcycles Tiger 800 i 1200 zdobiły stoisko brytyjskiego producenta. Ciekawostką był jednak model Tiger 800 XC Tramontana.

Na zakończenie odwiedziliśmy Husqvarna Motorcycles, gdzie nowością jest model 701 Vitpilen i jej uterenowiona wersja Svartpilen.

Zapraszamy do odwiedzenia galerii.