To będzie już dziewiąta konferencja Moto Idea. W wydarzeniu uczestniczą firmy z całej Polski. To duże zakłady produkcyjne i firmy z branży automotive. Wśród nich m.in.: Fanuc, Balluff, Faurecia, Vokswagen Poznań, Gedia Poland czy firma doradcza Deloitte. Tegoroczny temat przewodni to Team of the Future, czyli zespół przyszłości.

Będziemy rozmawiać m.in. o tym, jak budować zespół i jak nim kierować, czy człowieka zastąpi robot oraz gdzie leży granica automatyzacji przedsiębiorstwa – mówi Jacek Gulmantowicz, prezes G24 Group, organizator konferencji Moto Idea. – Ostatnio to bardzo gorący temat. Branża motoryzacyjna jest w znakomitej formie, ale jednocześnie brakuje w niej wykwalifikowanych pracowników.

60% firm będzie zatrudniać
Zwiększa się zapotrzebowanie na produkcję pojazdów, ich elementów oraz podzespołów, a to oznacza wzrost zatrudnienia. Według raportu Exact Systems aż 60% przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej planuje zwiększyć zatrudnienie. Problem w tym, że branża w Polsce cierpi na brak wykwalifikowanych pracowników. Z podobną kwestią zmierzą się Czesi i Słowacy.

O tym wszystkim na Moto Idei będą rozmawiać specjaliści, pracodawcy i praktycy branży. Jedną z prelekcji poprowadzi Paweł Wideł ze Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych przy Konfederacji Lewiatan. Stan sektora podsumuje, a także przybliży prognozy, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.
O sposobach na skuteczną rekrutację opowie Wioletta Polańska z agencji doradztwa personalnego Human & Hunter, która zawodowo zajmuje się headhuntingiem. Volkswagen Poznań wdrożył własne sposoby kształcenia kadr, o czym z pewnością opowie reprezentujący potentata motoryzacyjnego Krystian Waszkiewicz.

Ceniona formuła
Moto Idea wyróżnia się spośród innych formułą nieformalnego spotkania. Pierwszego dnia we wtorek odbywają się prelekcje zaproszonych gości. To osoby posiadające duże doświadczenie w branży automotive. Wieczór zarezerwowany jest na galę, podczas której przyznawane są nagrody dla liderów branży. Natomiast drugiego dnia odbywa się praktyczne szkolenie współorganizowane z Harvard Business Review Polska oraz ICAN Institute.

Ten format sprzyja wymianie doświadczeń i nawiązywaniu nowych relacji biznesowych, a taki cel mieliśmy od samego początku – mówi Jacek Gulmantowicz. – Uczestnicy cenią zarówno część pierwszą konferencji, jak i drugą, dzięki której mogą jeszcze bardziej podnieść swoje kompetencje.

Konferencja Moto Idea, 13-14 marca 2018 r. we Wrocławiu.

Źródło: G24 Group