Pojazdy elektryczne będą głównym elementem ekspozycji Volkswagena podczas tegorocznej wystawy IAA. To dlatego, że pokazany zostanie na niej nie tylko sam Volkswagen ID.3, lecz również modele studyjne, które prezentują wizję przyszłych aut z rodziny ID.

Po Garbusie i Golfie ID.3 jest trzecim autem, które otwiera nowy wielki rozdział o strategicznym znaczeniu w historii marki Volkswagen. W połowie maja Volkswagen rozpoczął z sukcesem akcję zbierania rezerwacji na model ID.3 1st – ekskluzywnej serii specjalnej ograniczonej do 30.000 egzemplarzy z bogatym wyposażeniem.

ID.3 rozwiewa wszelkie wątpliwości związane z ograniczonym zasięgiem elektrycznych samochodów. Model ten można zamówić z jednym z trzech akumulatorów, które różnią się pojemnością. Do wyboru są trzy warianty – 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zależnie od wybranego akumulatora zasięg auta wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.

Cena seryjnego ID.3 w wersji podstawowej wyniesie w Polsce poniżej 130.000 złotych. Jako pierwszy elektryczny samochód koncernu, ID.3 jest modelem, którego produkcja i użytkowanie nie naruszają ogólnego bilansu dwutlenku węgla – temu celowi podporządkowano zarówno produkcję podzespołów i akumulatorów, jak również produkcję samego auta. Postawiono np. na konsekwentne wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której w procesie produkcji nie udało się uniknąć, zrekompensowano uczestnictwem w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.

Jazda nowym modelem także będzie sprawiała wiele radości. Wystarczy wcisnąć pedał gazu, by auto dynamicznie przyspieszyło – ID.3 1st wyposażono w napęd na tylne koła i w silnik o mocy 150 kW/204 KM. Produkcja Volkswagena ID.3 rozpocznie się zgodnie z planem pod koniec 2019 roku. Pierwsze samochody trafią do klientów w połowie 2020 roku.

Dzięki ID.3 Volkswagen zaoferuje rozwiązania, które do tej pory były kojarzone bardziej z filmami fantasy, niż z autami dostępnymi w ofercie marki. Atrakcyjna cena i duży zasięg sprawią, że model będzie bestsellerem wśród samochodów elektrycznych. Futurystyczne rozwiązania i możliwość daleko idącej indywidualizacji sprawiają, że ID.3 będzie stanowić punkt odniesienia dla wszystkich producentów aut, którzy chcą zaznaczyć swoją obecność na rynku aut elektrycznych.

Na tę chwilę samochód odniósł spory sukces, ponieważ jeszcze przed rynkową premierą Volkswagena ID.3 wpłynęło aż 30 tysięcy rezerwacji na jego limitowaną edycję. W Polsce ten model ma szansę zaistnieć szczególnie wtedy, gdy będzie można uzyskać na niego rządową dopłatę. Zważając na to, że najtańszy model kosztuje o 5 tysięcy więcej, niż zakłada limit projektu rządowego, to polski importer ma o co się postarać podczas wprowadzania samochodu na rodzimy rynek.

Źródło: Volkswagen