Zarząd Oponeo opublikował wstępne przychody ze sprzedaży netto osiągnięte w grudniu 2019 roku, które wzrosły o 36% i wyniosły 94,3 mln zł. Narastająco przychody za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku ukształtowały się na poziomie 918,2 mln zł i były wyższe względem jednostkowych przychodów odnotowanych w 2018 roku o 109 mln zł.

Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych w 2019 roku był wzrost liczby zamówień. Ilość sprzedanych opon w kraju była rekordowa w historii firmy i wyniosła 3 mln opon.

Wzrost sprzedaży zrealizowany przez Oponeo został osiągnięty mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej w segmencie opon do samochodów osobowych w Polsce, w którym jak wynika z danych ETRMY odnotowano w całym 2019 roku 8% spadek sprzedaży.

W 2020 roku Spółka zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju. Zarząd Spółki zakłada dalszy rozwój działalności operacyjnej tj. sprzedaży opon i felg na rynku krajowym i rynkach zagranicznych przy jednoczesnym podążaniu za najnowszymi, światowymi trendami na rynku e-commerce.

Źródło: Oponeo