Trzyetapowa rewolucja w przemyśle motoryzacyjnym to klucz do Valeo Innovation Challenge. Piąta edycja Valeo Innovation Challenge ma być demonstracją działań zachęcających do opracowania projektów i inicjatyw, prezentujących samochód przyszłości. Valeo, wykorzystując swoją pozycję w trzyetapowej rewolucji motoryzacyjnej, postanowiło zaprosić studentów do zaprezentowania nowych rozwiązań w trzech kategoriach: elektryzacji układów napędowych, autonomicznych pojazdach i mobilności cyfrowej.  Podobnie, jak w poprzednich latach zespoły będą liczyć od dwóch do pięciu członków i mogą obejmować również nauczycieli.

Przyspieszenie w wyścigu do finału

Zmienia się za to struktura konkursu, która w nadchodzącej edycji nie tylko ma zachęcić uczniów do udziału, ale także przybliżyć specyfikę start-upów. Podczas pierwszego etapu, uczniowie będą musieli stworzyć projekt i szczegółowo opisać model biznesowy swojego start-upu. Pod koniec tej fazy konkursu eksperci ze świata przedsiębiorczości i Valeo wyłonią dziewięciu finalistów.

Wybór dziewięciu najlepszych drużyn to nowy element Valeo Innovation Challenge, realizowany w ramach funkcjonującego programu wsparcia w rozwoju strat-upów. Celem jest umożliwienie uczniom czerpania wiedzy od profesjonalistów, którzy pomogą im zrozumieć rynek motoryzacyjny, dopracować kwestie technologiczne innowacji oraz rozbudować model biznesowy i ukierunkować na jego realizację. Jesienią 2018 roku dziewięć finałowych drużyn zaprezentuje swoje projekty. Studenci, przedstawiając prezentację, filmy oraz prototypy będą mieli pięć minut na przekonanie jury do swojego projektu.

3 start-upy i 200 000 euro do podziału wśród najlepszych

Po prezentacjach, jury, składające się z przedstawicieli Valeo oraz liderów technologii i biznesu, wybierze trzy najlepsze zespoły. Nagroda główna – 200 000 euro – zostanie podzielona między zwycięski start-up a dwie pozostałe grupy laureatów.

Możliwość kontaktu z inwestorami i korzystanie z najlepszych akceleratorów rozruchowych na świecie to nowość w nadchodzącej edycji i zdecydowana szansa rozwoju dla autorów start-upów. Istotną kwestią jest również przejęcie przez Valeo 5% udziałów w każdym ze start-upów.

Zapowiadając piątą edycję konkursu Valeo Innovation Challenge, Jacques Aschenbroich, prezes i dyrektor generalny Valeo, powiedział – W ciągu ostatnich czterech lat spotkaliśmy niezliczonych zapalonych i innowacyjnych studentów, z którymi nasi eksperci są nadal w kontakcie. Teraz chcemy zwiększyć nasze wsparcie dla studentów z całego świata, którzy chcą urzeczywistnić swój pomysł poprzez stworzenie start-upu, który może stać się technologicznym klejnotem przyszłości.

W tegorocznej czwartej edycji konkursu Valeo Innovation Challenge wzięło udział ponad 5000 studentów z całego świata, czyli 1628 zespołów z 80 krajów, tym samym 748 uniwersytetów i szkół wyższych. Jednym ze zwycięskich zespołów był team z Polski.

Źródło: Informacja prasowa Valeo