Firma General Ricambi powstała ponad 30 lat temu w Mediolanie. Dziś dysponuje fabryką o powierzchni 30 tysięcy metrów kwadratowych, w którym produkowane są między innymi przekładnie kierownicze, półosie napędowe oraz pompy wspomagania. Poszczególne referencje trafiają na pierwszy montaż oraz aftermarket.

- Nasza sieć stawia na różnorodność dostawców, co pozwala współpracującym z nami warsztatom wybrać optymalną ofertę dla swoich klientów. Stąd wprowadzamy do dystrybucji kolejnego producenta elementów układu przeniesienia napędu - mówi Dawid Cieśla z Elit Polska. - General Ricambi proponuje bardzo szeroki katalog referencji na aftermarket przeznaczonych do marek samochodów europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Przekłada się to na pokrycie niemal całego parku pojazdów osobowych zarejestrowanych w naszym kraju.

General Ricambi oferuje także półosie wału napędowego po rekonstrukcji. Proces ten znacząco różni się od elementów naprawianych czy regenerowanych. W tym przypadku każda zdemontowana półoś rozkładana jest na pojedyncze elementy, których stan podlega wnikliwej analizie i ocenie. W przypadku dużego stopnia zużycia dana część zostaje zezłomowana, a nowa - wyprodukowana z zachowaniem oryginalnych parametrów. Następnie kompletna półoś trafia do lakierni, ostatnią nakładaną warstwą jest powłoka antykorozyjna. W tym zakresie włoska fabryka spełnia standardy ISO 9001:2008.

Co więcej, firma General Ricambi systematycznie gromadzi i magazynuje odzyskane elementy, zaś nowoczesny park maszyn pozwala na wytworzenie nowego wału niezależnie od stopnia przygotowania całości do rekonstrukcji. W praktyce znacznie upraszcza i przyspiesza to proces dystrybucji półosi na linii fabryka - dystrybutor - warsztat.

- Rekonstrukcja półosi wału napędowego to bardzo ciekawa i zarazem konkurencyjna pozycja w ofercie General Ricambi. Unikalny sposób przywracania jej sprawności technicznej ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo na drodze - dodaje Dawid Cieśla. - To także niemal stuprocentowa szansa na nowy element do starszych konstrukcji samochodów, do których producent nie zapewnia już oryginalnych części. Jeśli zważymy, że średnia wieku pojazdu w Polsce to prawie 15 lat, mamy w tej ofercie duży potencjał rozwoju i korzyści.

Źródło: Elit Polska