20 lat innowacyjnej współpracy

Porsche
27.12.2016

Porsche i ExxonMobil przedłużają udane partnerstwo.

To jedno z najdłuższych i najbardziej owocnych partnerstw w branży motoryzacyjnej: firmy Porsche i ExxonMobil przez ostatnie 20 lat wspólnie pracowały nad badaniami i opracowywaniem innowacyjnych olejów silnikowych. Z rocznicą tą zbiega się decyzja o przedłużeniu ich współpracy o kolejne 5 lat, do 2021 r.

– ExxonMobil to jeden z naszych najbliższych i najważniejszych partnerów – nie tylko w sporcie motorowym, ale również przy opracowywaniu naszych seryjnych silników, które są fabrycznie zalewane wysokiej klasy olejem Mobil 1 – mówi członek zarządu Porsche ds. badań i rozwoju dr Michael Steiner. – Przez ostatnie 20 lat ExxonMobil w znacznym stopniu przyczynił się do wysokich osiągów naszych aut wyścigowych. Liczymy na kontynuację tej udanej, opartej na zaufaniu współpracy.

ExxonMobil wspiera fabryczne programy Porsche w klasach LMP1 i GT, włącznie z udziałem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Od 2007 r. firma z Teksasu jest też sponsorem tytularnym Porsche Mobil 1 Supercup – flagowej serii markowych pucharów Porsche. Ponadto współpraca obejmuje wszystkie puchary Porsche Carrera Cup oraz mistrzostwa GT3 Cup Challenge Middle East i Porsche Sports Cup. – Niezawodni partnerzy – tacy jak ExxonMobil – zapewniają fantastyczne wsparcie i gwarantują wysoki stopień pewności planowania – mówi szef Porsche Motorsport dr Frank-Steffen Walliser. – Wspólnie świętowaliśmy niezapomniane chwile zwycięstw w długodystansowych klasykach, takich jak Le Mans czy Daytona, i zdobywanie tytułów w najważniejszych wyścigowych mistrzostwach na świecie.

Maksymalna wydajność, zapewniająca niezrównane wrażenia z jazdy, i dążenie do perfekcji – oto filozofia, jaka leży u podstaw współpracy dwóch silnych marek w obszarze badań i rozwoju. Olej silnikowy, dzięki któremu samochody wyścigowe Porsche mają najwyższe osiągi na torze, poprawia też wydajność jazdy każdego właściciela Porsche. Wszystkie auta Porsche opuszczają fabrykę z jednostką zalaną olejem Mobil 1 o lepkości 0W-40 – od chwili rozpoczęcia współpracy to już ponad milion egzemplarzy.

Współpraca pomiędzy Porsche a największym notowanym na giełdzie koncernem naftowym obejmuje także obszary marketingu, komunikacji oraz obsługi posprzedażnej – i szczególnie na tych polach w najbliższych latach nastąpi jej intensyfikacja.

Źródło: Porsche

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę