3 lata działalności Polskiej Grupy Motoryzacyjnej

© PGM

Udostępnij:

Polska Grupa Motoryzacyjna świętuje trzeci rok działalności i podsumowuje swoje osiągnięcia. Jednym z nich bez wątpienia jest otrzymanie statusu Krajowego Klastra Kluczowego. W jaki sposób PGM wzmacnia jeszcze swoją pozycję?


Właśnie mijają trzy lata od pierwszego, założycielskiego spotkania Członków Stowarzyszenia Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM), które odbyło się 9 listopada 2016 roku w Sędziszowie Małopolskim. Założycieli było siedmiu, a obecnie stowarzyszenie liczy 36 członków i każdego roku powiększa się o kilku kolejnych.

Warto przypomnieć, że stowarzyszenie zostało powołane w celu wspierania krajowych producentów części dla szeroko rozumianego przemysłu motoryzacyjnego. Dlatego wśród sukcesów stowarzyszenia można wymienić umożliwienie 8 polskim firmom uzyskania statusu dostawcy dla fabryk HYUNDAI w Czechach oraz KIA na Słowacji, czy zdobycie dla 6 zrzeszonych członków PGM certyfikatów, pozwalających na produkowanie części zamiennych sygnowanych marką należącą do koncernu TOYOTA TSUSHO CORPORATION. Niezwykle ważnym wydarzeniem w rozwoju organizacji było uzyskanie przez PGM od Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii statusu Krajowego Klastra Kluczowego. Dzięki temu stowarzyszenie znalazło się w elitarnym gronie zaledwie kilkunastu organizacji, które mają istotny wpływ na polską gospodarkę.

– Uzyskanie statusu Krajowego Kluczowego Klastra to kamień milowy w rozwoju Polskiej Grupy Motoryzacyjnej. Współczesna motoryzacja, oparta o badania, rozwój i innowacje musi szukać współpracy i wsparcia różnych środowisk, a Klaster Kluczowy ułatwi nam nawiązywanie współpracy organizacji oraz poszczególnych jej członków z instytucjami badawczymi, innymi klastrami oraz z administracją publiczną – mówi Adam Sikorski, prezes PGM.

Od początku działalności PGM, przedstawicielom stowarzyszenia udało się wziąć udział w ponad 200 różnych eventach, na których Polska Grupa Motoryzacyjna była promowana. Można do nich zaliczyć wszelkiego rodzaju targi, konferencje, sympozja czy spotkania grup biznesowych. Stowarzyszenie szuka dla polskich producentów części samochodowych okazji na pozyskanie kontraktów z fabrykami motoryzacyjnymi na całym świecie i dlatego jest obecne na takich imprezach jak: Auto China, Automechanika (Dubai, Mexico, Moscow, Las Vegas, Szanghaj, Johannesburg), SmartCity Ukraine, CIIE China International Import Expo, czy Polska Misja Gospodarcza w Tokio.

Raz na kwartał stowarzyszenie organizuje także spotkania dla prezesów i właścicieli firm zrzeszonych w Polskiej Grupie Motoryzacyjnej, na których mogą oni wymieniać się swoimi doświadczeniami, wzajemnie inspirować oraz rozmawiać o konkretnych pomysłach na współpracę.

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii







aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również