Afera Volkswagena. Rusza seria napraw w Europie

3.2.2016

W grudniu 2015 roku koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) konkretne działania techniczne jakie zamierza przeprowadzić w silnikach EA189, których dotyczy sprawa emisji tlenków azotu (NOx).

Zgodnie z ustaleniami Volkswagen rozpoczął pod koniec stycznia realizację tych działań w odniesieniu do silników o pojemności 2.0 litrów. W ciągu następnych miesięcy zostaną podjęte kroki w stosunku do jednostek o pojemności 1.2 i 1.6 litra. W Berlinie spotkali się federalny minister transportu Alexander Dobrindt i dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe. W jednej z autoryzowanych stacji serwisowych Volkswagena uzyskali informacje na temat praktycznego sposobu przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania w silniku 2.0 TDI. Volkswagen rozpoczyna akcję od Amaroka, niebawem obejmie ona Volkswagena Passata.

Żeby przeprowadzić efektywnie akcję, samochody, których dotyczy sprawa podzielono na kilka grup. Dopiero po sprawdzeniu i akceptacji jej przez KBA właściciele otrzymają pismo informujące o akcji serwisowej. W skierowanym do nich piśmie zostaną poproszeni o uzgodnienie terminu spotkania w autoryzowanym serwisie Volkswagena. Akcja będzie trwała przez cały 2016 rok.

Aktualizację oprogramowania przewidziano dla silników typu EA189 o pojemności 1,2 l, 1,6 l i 2,0 litrów, czynność ta będzie trwała krócej niż pół godziny. W przypadku silnika o pojemności 1,6 l dodatkowo zamontowany zostanie specjalny przepływomierz, co wraz z aktualizacją oprogramowania spowoduje, że cała operacja potrwa w jego przypadku około 45 minut.

Akcję serwisową rozpoczęto od silnika 2.0 TDI montowanego w Volkswagenie Amaroku. Dzięki wgraniu nowego oprogramowania sterującego Amarok będzie spełniał wymagania określone w normie emisji spalin EU5.

Za kilka tygodni akcja obejmie, obok różnych wersji Passata, także inne modele z silnikami 2.0 TDI. Rozpocznie wdrażania środków technicznych w silnikach o pojemności 1.2 litra planowane jest pod koniec drugiego kwartału. Na zakończenie akcji serwisowej, od trzeciego kwartału tego roku, zmiany będą wprowadzane w pojazdach z silnikami 1.6.

W porozumieniu z odpowiednimi instytucjami i stosownie do przepisów w poszczególnych krajach wdrażanie środków technicznych rozpocznie się równolegle w innych państwach europejskich.

Źródło: Volkswagen, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę