Powlekane tarcze hamulcowe Delphi Technologies z dłuższą ochroną antykorozyjną

delhpi technologies, tarcze hamulcowe © Delphi Technologies

Udostępnij:

W niezależnych testach powlekane tarcze hamulcowe marki Delphi Technologies pokonały konkurencję, wytrzymując ponad 720 godzin testu odporności na korozję w mgle solnej. 

W przypadku lakierowanej na czarno tarczy klasy premium i niepowlekanej tarczy OE konkurencyjnych marek uzyskano znacznie gorszy wynik – poniżej 24 godzin. Dodatkowa powłoka ochronna zapewnia wysoką jakość i skuteczność tarcz, które mechanicy mogą instalować bez obaw o ich trwałość. Ponadto z elementów nie trzeba usuwać oleju zabezpieczającego, dzięki czemu ich montaż przebiega znacznie szybciej i łatwiej, oszczędzając pracę i czas personelu warsztatowego.

Wiemy, że kluczem do rentownego serwisu hamulców jest szybki i niezawodny montaż. Nasze powlekane tarcze hamulcowe są tak zaprojektowane, aby można je było rozpakować i zamontować bezpośrednio po wyjęciu z opakowania, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Rozumiemy również, że dystrybutorzy i warsztaty samochodowe chcą najlepszych produktów dla swoich klientów. Testy porównawcze dowodzą tego, o czym wiemy od dawna – korzystając z powlekanych tarcz hamulcowych Delphi Technologies warsztaty mogą świadczyć rentowne naprawy przy użyciu rekomendowanych części – mówi Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu, produktów i strategii Delphi Technologies Aftermarket.



Niezależne, specjalistyczne laboratorium materiałowe przeprowadziło porównawcze testy typu H2H (head-to-head) produktów stosowanych w pojazdach PSA. Zgodnie z przepisami normy ASTM B117-16 w laboratorium zbadano komponenty Delphi Technologies, OE i pięciu wiodących konkurentów na rynku Aftermarket, poddając je intensywnemu działaniu mgły solnej przez 720 godzin. Po 24 godzinach powlekana tarcza hamulcowa Delphi Technologies wykazała jedynie umiarkowaną korozję w kilku obszarach. W trakcie całego testu nadal działała z dużą wydajnością. Zupełnie inaczej zachowały się zarówno tarcza OE, jak i lakierowana tarcza klasy premium, które uległy całkowitej korozji w ciągu 24 godzin i zostały wycofane z procedury – ten wynik jednoznacznie podkreśla różnicę między tarczami w pełni powlekanymi, lakierowanymi i niepowlekanymi.

Żeliwne tarcze hamulcowe są podatne na korozję powodowaną przez sól drogową, brud i wodę. Dlatego aplikujemy przyjazną dla środowiska powłokę Geomet na bazie wody i cynku na całej powierzchni naszych tarcz, łącznie z kołnierzem górnym, obręczą zewnętrzną, kanalikami wewnętrznymi i powierzchniami ciernymi. Testy jasno wykazały, że taka obróbka znacznie poprawia ochronę komponentu – wyjaśnia Neil Fryer.

I choć lakierowane lub częściowo powlekane tarcze mogą wyglądać równie dobrze po montażu, korzyści w przypadku podzespołów tego typu będą krótkotrwałe. Zanieczyszczenia, szczególnie w miesiącach zimowych, mogą szybko i łatwo spenetrować lakier lub inne niechronione powierzchnie, prowadząc do korozji i przyspieszonego zużycia.


TOP w kategorii




Poza zwiększoną ochroną, powlekane tarcze hamulcowe Delphi Technologies oferują również istotne korzyści dla mechaników. Na tarczach nie ma powłoki olejowej, która wymagałaby usunięcia, dlatego mechanicy mogą po prostu rozpakować i zamontować element bezpośrednio po wyjęciu z opakowania. Trwała powłoka Geomet na powierzchni montażowej piasty ułatwia również demontaż tarcz hamulcowych. Mniejsza ilość korozji oznacza mniej problemów z kłopotliwą przyczepnością.

Testy dowiodły, że w kwestii trwałości podzespołów hamulcowych ważna jest nie tylko konstrukcja elementu, ale także powłoka zewnętrzna – dodaje Fryer.

Źródło: Delphi Technologies

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również