Prestone COMMAND HEAVY DUTY o wydłużonej żywotności
Prestone wprowadził na polski rynek płyn do chłodnic Prestone COMMAND HEAVY DUTY o wydłużonej żywotności, który przeznaczony jest do układów chłodzenia silników pojazdów oraz maszyn wolnostojących, pracujących w ciężkich warunkach.
Silniki HEAVY DUTY wykorzystywane są w transporcie drogowym, kolejowym i morskim, w budownictwie, rolnictwie, leśnictwie, przemyśle ciężkim oraz wydobywczym. Wspólnym mianownikiem tych silników są stawiane przed nimi wymagania niezawodnej ciężkiej i długotrwałej pracy na wysokich obrotach, niezależnie od warunków. Za ponad 40% przestojów w pracy tego typu silników odpowiadają usterki związane z układem chłodzenia.
Prestone COMMAND HEAVY DUTY zabezpiecza silnik na 1 000 000 kilometrów lub w przypadku silników stacjonarnych przez 12 000 roboczogodzin. Jego opatentowana formuła pozwala na zredukowanie liczby przeglądów, ochronę parku maszynowego i wydłużenie jego żywotności.
Płyn bazuje na technologii kwasów organicznych OAT i nie zawiera azotynów, aminów, boranów, fosforanów ani krzemianów, które mogą wytrącać żelowe osady w chłodnicy. Zapobiega pęknięciom i wżerom powstającym w skutek kawitacji na ścianach mokrych tulei chłodzących. Chroni przed osadzaniem się złogów kamienia na pompie cieczy chłodzącej oraz pozostałych elementach układu chłodzenia. Dzięki temu zabezpiecza przed pojawianiem się wycieków, przegrzewaniu i usterkom silnika. Chroni przed rdzą i korozją kawitacyjną. Płyn zapewnia też pełną ochronę w ekstremalnych temperaturach od -37°C do +129°C a w przypadku koncentratu nawet od -64°C do +136°C.
Atutami płynu Prestone COMMAND HEAVY DUTY są również: mieszalność z każdym innym płynem do chłodnic i brak konieczności dodawania uszlachetniaczy (SCA) podczas eksploatacji. Płyn może również pochwalić się certyfikatem oraz znakiem jakości DEKRA w kategoriach: ochrona przed korozją, ochrona przed przegrzaniem oraz ochrona przez zamarznięciem.
Prestone COMMAND HEAVY DUTY spełnia lub przewyższa poniższe normy i specyfikacje:
- ATSM: D3306, D4985, D7583 (John Deere Cavitation test),
- Detroit Diesel 93K21,
- TMC: RP329, RP338,
- Freightliner 48-25878,
- Cummins Bulletin 3666132,
- CAT EC-1,
- Cummins Ces 14603,
- Volvo 128603,
- Navistar,
- SAE J1941.
Płyn dostępny jest w wersji gotowej do użycia oraz jako koncentrat do rozcieńczania z wodą. Dostępne pojemności: 4, 20, 205 oraz 1000 l.
Źródło: Informacja prasowa Parys