Prestone COMMAND HEAVY DUTY o wydłużonej żywotności

Prestone
14.5.2019

Prestone wprowadził na polski rynek płyn do chłodnic Prestone COMMAND HEAVY DUTY o wydłużonej żywotności,  który przeznaczony jest do układów chłodzenia silników pojazdów oraz maszyn wolnostojących, pracujących w ciężkich warunkach.

Silniki HEAVY DUTY wykorzystywane są w transporcie drogowym, kolejowym i morskim, w budownictwie, rolnictwie, leśnictwie, przemyśle ciężkim oraz wydobywczym. Wspólnym mianownikiem tych silników są stawiane przed nimi wymagania niezawodnej ciężkiej i długotrwałej pracy na wysokich obrotach, niezależnie od warunków. Za ponad 40% przestojów w pracy tego typu silników odpowiadają usterki związane z układem chłodzenia.

Prestone COMMAND HEAVY DUTY zabezpiecza silnik na 1 000 000 kilometrów lub w przypadku silników stacjonarnych przez 12 000 roboczogodzin. Jego opatentowana formuła pozwala na zredukowanie liczby przeglądów, ochronę parku maszynowego i wydłużenie jego żywotności.

Płyn bazuje na technologii kwasów organicznych OAT i nie zawiera azotynów, aminów, boranów, fosforanów ani krzemianów, które mogą wytrącać żelowe osady w chłodnicy. Zapobiega pęknięciom i wżerom powstającym w skutek kawitacji na ścianach mokrych tulei chłodzących. Chroni przed osadzaniem się złogów kamienia na pompie cieczy chłodzącej oraz pozostałych elementach układu chłodzenia. Dzięki temu zabezpiecza przed pojawianiem się wycieków, przegrzewaniu i usterkom silnika. Chroni przed rdzą i korozją kawitacyjną. Płyn zapewnia też pełną ochronę w ekstremalnych temperaturach od -37°C do +129°C a w przypadku koncentratu nawet od -64°C do +136°C.

Atutami płynu Prestone COMMAND HEAVY DUTY są również: mieszalność z każdym innym płynem do chłodnic i brak konieczności dodawania uszlachetniaczy (SCA) podczas eksploatacji. Płyn może również pochwalić się certyfikatem oraz znakiem jakości DEKRA w kategoriach: ochrona przed korozją, ochrona przed przegrzaniem oraz ochrona przez zamarznięciem.

Prestone COMMAND HEAVY DUTY spełnia lub przewyższa poniższe normy i specyfikacje:

  • ATSM: D3306, D4985, D7583 (John Deere Cavitation test),
  • Detroit Diesel 93K21,
  • TMC: RP329, RP338,
  • Freightliner 48-25878,
  • Cummins Bulletin 3666132,
  • CAT EC-1,
  • Cummins Ces 14603,
  • Volvo 128603,
  • Navistar,
  • SAE J1941.

Płyn dostępny jest w wersji gotowej do użycia oraz jako koncentrat do rozcieńczania z wodą. Dostępne pojemności: 4, 20, 205 oraz 1000 l.

Źródło: Informacja prasowa Parys

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę