W 2019 r. Bridgestone EMEA umocnił współpracę z wiodącymi producentami samochodów

bridgestone
13.1.2020

Od niemal 90 lat Bridgestone dostarcza najwyższej klasy produkty i usługi wiodącym producentom oryginalnego wyposażenia na świecie. W 2019 r. Bridgestone był marką najchętniej wybieraną przez BMW, Audi, SEATA i Toyotę oraz głównym dostawcą dla producentów aut takich jak Volkswagen, Skoda czy Mercedes.

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy oraz wiodący inwestor w branży w obszarze badań i rozwoju. Dlatego też producenci samochodów w ubiegłym roku chętnie angażowali się we wspólne projekty, czerpiąc korzyści z wiedzy i zaangażowania Bridgestone. W ten sposób rozpoczęto pracę m.in. nad przełomowymi projektami z dziedziny CASE (Connected, Autonomous, Shared and Electric - pojazdy połączone, autonomiczne, współdzielone i elektryczne), opracowano także nowe technologie i rozwiązania, takie jak innowacyjna technologia Enliten, która poprawia kluczowe parametry jazdy. Dzięki wspólnym inicjatywom w krajach regionu EMEA Bridgestone dostarczył około 100 rozmiarów opon na pierwszy montaż do przeszło 50 modeli aut 14 różnych producentów. Co więcej, segment opon w rozmiarze 18” i większym (HDR+), wzrósł o przeszło 10% w porównaniu do 2018 r.

Debiut technologii Enliten

W 2019 r. Bridgestone wprowadził całkiem nową technologię Enliten, która obniża wagę opony i pomaga sprostać globalnym wyzwaniom w zakresie mobilności, związanymi z ochroną środowiska.

Enliten powstała z myślą o środowisku – pozwala maksymalnie zredukować opór toczenia opony, czyli jeden z kluczowych czynników wpływających na spalanie lub zużycie akumulatora. Enliten wymaga zastosowania znaczniej mniej materiałów, dzięki czemu obniża negatywny wpływ opony na środowisko naturalne, obniżając tym samym zużycie paliwa lub zwiększając zasięg baterii. W 2019 r. technologię Enliten zastosowano po raz pierwszy w nowym elektrycznym modelu Volkswagena, ID.3 oraz Audi RS Q3. W 2020 r. Bridgestone planuje wprowadzić technologię Enliten do kolejnych modeli różnych producentów.

Rekordowa współpraca

Misją Bridgestone jest wspieranie producentów oryginalnego wyposażenia w osiąganiu ich celów – bez względu na to, jak olbrzymie wyzwania stoją przed nimi. Ubiegły rok nie był pod tym względem wyjątkowy – spółka stworzyła przełomowe opony dla Volkswagena i Renault.

W 2019 r. trwająca od lat współpraca Bridgestone i Volkswagena została wystawiona na prawdziwą próbę na torze wyścigowym. Opony Bridgestone Potenza zostały opracowane specjalnie z myślą o ID.R., czyli nowym elektrycznym samochodzie sportowym Volkswagena. To one zapewniły dodatkową pewność prowadzenia i moc, które pomogły Volkswagenowi o 40,56 sekundy pobić rekord aut elektrycznych na torze Nürburgring-Nordschleife.

Nowy rekord na torze Nürburgring ustanowił też model Renault Mégane R.S. Trophy-R wyposażony w specjalistyczne opony Potenza S007, co po raz kolejny potwierdza moc opon Bridgestone oraz zaangażowanie marki w budowanie sukcesu jej partnerów.

Prace nad technologią CASE i mobilnością kosmiczną

Bridgestone inwestuje w przyszłość, aby sprostać globalnym wyzwaniom, jakie niesie ze sobą postęp technologiczny. Oprócz nowej technologii produkcji lekkich opon Enliten, spółka pracuje nad innymi rozwiązaniami, takimi jak B-Silent, które ogranicza poziom hałasu wewnątrz auta, a także technologiami B-Seal i Run-Flat, zapewniającymi mobilność bez przerw, czy technologią ologic, która redukuje opór toczenia. Wszystkie te funkcje pomagają sprostać nowym wyzwaniom w zakresie mobilności i wymaganiom stawianym przez producentów oryginalnego wyposażenia, których celem jest wdrożenie technologii CASE i bardziej ekologicznych rozwiązań.

W 2019 r. SEAT zdecydował się wykorzystać technologię ologic w swoim elektrycznym pojeździe koncepcyjnym Minimó. Niewielki, dwuosobowy, w pełni elektryczny samochód został opracowany z myślą o tym, by jego rozmiar był dostosowany do układu przestrzennego miast przyszłości. W tym roku światło dzienne ujrzały także dedykowane „inteligentne" opony Bridgestone Connect, które pozwalają wyświetlać informacje o obciążeniu, ciśnieniu, przyczepności i stanie zużycia opony na ekranie wewnątrz auta, opracowanym specjalnie z myślą o koncepcyjnym modelu Nissana, IMQ EV.

Wraz z Japońską Agencją Aerokosmiczną (JAXA) i marką Toyota Bridgestone Corporation prowadzi także prace związane z obsługą międzynarodowych misji kosmicznych. Bridgestone weźmie udział w badaniu wyzwań i potrzeb w zakresie paramentów opon, które będą odpowiednie do wykorzystania w załogowych, ciśnieniowych łazikach i zagwarantują lepszą przyczepność pojazdu na powierzchni księżyca.

Mark Tejedor, wiceprezes ds. wyposażenia oryginalnego, Bridgestone EMIA, w ten sposób podsumował osiągnięcia Bridgestone w 2019 r. – Trzy najważniejsze dla nas obszary w 2019 r. to ekologia, mobilność CASE i inicjatywy realizowane z naszymi partnerami. Nie jest to żadne zaskoczenie, jako że to właśnie najważniejsze elementy, bez których inteligentna, bardziej wydajna mobilność przyszłości nie będzie możliwa. Dzięki innowacjom i podejmowaniu coraz to nowych, odważnych wyzwań we współpracy z naszymi partnerami, którzy dążą do realizacji podobnych celów, sprawimy, że nowa era mobilności stanie się faktem. Jestem przekonany, że w 2020 r. pójdziemy jeszcze o krok dalej w realizacji tych celów.

Źródło: Bridgestone

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę