ACS 653/653-P: nowe stacje pracujące na czynnik R134a

© Robert Bosch

Udostępnij:

ACS 663/663-P/663-RI to nowa generacja urządzeń do obsługi klimatyzacji w pojazdach samochodowych pracujących na czynnik R1234yf.

Najważniejsze cechy charakterystyczne tych modeli to:

  • wyświetlacz z kolorowym ekranem 4,3”,
  • brak ręcznych zaworów,
  • innowacyjny system pojemników na olej do pojazdów z silnikami spalinowymi i pojazdów hybrydowych (PAG/POE),
  • przyjazna obsłudze konstrukcja, zapewniająca łatwy dostęp do podzespołów wewnątrz urządzenia,
  • wbudowany identyfikator czynnika w modelu ACS 663-RI.

W pełni automatyczne urządzenia do klimatyzacji w samochodach osobowych i ciężarowych, kompatybilne z pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Dzięki nowej serii urządzeń ACS operacje serwisowania układów A/C na czynniki R134a i R1234yf stają się łatwiejsze i bardziej wydajne. Rozwój produktów Bosch wynikał z wieloletnich doświadczeń firmy na rynku wyposażenia, a także dogłębnej analizy doświadczeń klientów związanych z użytkowaniem stacji ACS.


Doprowadziło to do powstania urządzeń tzw. klasy średniej MPP wykonujących wszystkie funkcje serwisowania klimatyzacji, zarówno te rutynowe (odsysanie i recykling czynnika chłodniczego, usuwanie starego oleju, opróżnianie z końcowym sprawdzaniem szczelności, napełnianie świeżym olejem i środkiem kontrastowym oraz czynnikiem chłodniczym), jak i specjalne (płukanie, diagnostyka). Te funkcje może w łatwy sposób kontrolować i obsługiwać operator dzięki nowatorskiemu, graficznemu interfejsowi użytkownika. Wyświetlane krótkie wskazówki ułatwiają obsługę i prowadzą użytkownika przez operacje.

Produkty te, spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości, zostały opracowany zgodnie z modułową zasadą projektowania i użytkowania. Szczególną uwagę zwrócono na etap produkcji, aby uzyskać jak najwyższą jakość i niezawodność finalnego wyrobu poprzez optymalizację procesów produkcyjnych. Nie mniej ważne jest projektowanie według zasady „design-for-service”, zapewniające łatwy dostęp do wewnętrznych podzespołów, co przekłada się na łatwiejszą obsługę serwisową, a w efekcie zmniejszone koszty i czas serwisowania stacji ACS.

Szybkość i efektywność odzyskiwania czynnika chłodniczego są gwarantowane przez innowacyjną i wyjątkową funkcję „Deep Recovery”, która pozwala operatorowi osiągnąć skuteczność odzysku czynnika z pojazdu na poziomie 99%. Dzięki dwustopniowej pompie podciśnieniowej, o największej na rynku wyposażenia wydajności (170 dm3/min), zagwarantowane jest szybsze i przede wszystkim dokładniejsze osuszenie układu klimatyzacji. Zintegrowany system regulacji temperatury i ciśnienia zapewnia niezawodność działania i precyzję napełniania (+/- 15 gramów) układu czynnikiem. Nowe urządzenia oferują także automatyczną funkcję wypłukiwania nieskondensowanych gazów z elektronicznym sterowaniem.


TOP w kategorii


#Klimatyzacja



Optymalna wielkość butli na czynnik zapewnia równowagę pomiędzy wydajnością napełniania, martwą strefą oraz procesem płukania. Do szybkiego określenia jakości czynnika służy specjalny wziernik. Aby uniknąć wymieszania środków smarnych (PAG/POE), urządzenia posiadają opcję płukania węży serwisowych oraz niezależny wtrysk oleju, zaprojektowany do elektroaut oraz konwencjonalnych klimatyzacji. Do obsługi przygotowane zostały dwa tryby pracy: w pełni automatyczny oraz ręczny wybór poszczególnych funkcji serwisowych. Dodatkowym ułatwieniem jest zintegrowana baza danych z podłączeniem do sieci Bosch Connected Repair (CoRe).

W urządzeniu ACS 663-RI został wbudowany tester czynnika chłodniczego. Przed wykonaniem czynności odzysku lub napełnienia zbiornika wewnętrznego, identyfikator sprawdza czystość czynnika chłodniczego w pojeździe lub w butli. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której zbiornik zostanie napełniony czynnikiem błędnym lub o słabej jakości.

Źródło: Bosch

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również