AT&T i Ericsson ogłaszają porozumienie dotyczące inteligentnych samochodów

10.1.2014

Ericsson ogłosił zawarcie porozumienia z AT&T w celu udoskonalenia możliwości łączenia produktów i aplikacji obsługiwanych przez chmurę połączonych pojazdów [Connected Vehicle Cloud] firmy Ericsson. Porozumienie pomoże w poprawieniu doświadczeń klientów i pomoże rozwinąć ekosystem chmury samochodowej poprzez ułatwienie łączenia wewnętrznych technologii pojazdu.

– Stworzyliśmy platformę AT&T Drive w celu dostarczenia producentom samochodów najlepszego produktu, jaki branża ma do zaoferowania - proponujemy więc innowacje, nie tylko uniwersalne rozwiązania. Ericsson jest integralnym graczem w tej platformie usług – powiedział Chris Penrose, pierwszy wiceprezes AT&T Mobility. – Chmura samochodowa Ericsson realizuje rzeczywisty potencjał produktów i aplikacji dla połączonych pojazdów. –

Usługę Connected Vehicle Cloud oparto na platformie aktywacji usług [Service Enablement Platform] firmy Ericsson, zapewniającej kierowcom i pasażerom dostęp do aplikacji bezpośrednio z ekranu w samochodzie. Przykłady usług konsumenckich obejmują możliwości wykrywania kwestii związanych z naprawami pojazdu, automatycznej rezerwacji terminów serwisu, subskrypcji pokładowego Wi-Fi, a także info-rozrywki na życzenie. Udoskonaleniem oferowanego rozwiązania jest jego zdolność do wysyłania i odbierania informacji od osób trzecich w ekosystemie, takich jak usługodawcy radia satelitarnego, administratorzy dróg oraz organy władz lokalnych i rządowych.

– AT&T dostrzega istniejący szeroki potencjał w zakresie transformacji usług cyfrowych wewnątrz oraz wokół samochodu i opracował bezprzewodową sieć, która może naprawdę ożywić ekosystem połączonych pojazdów– powiedział Per Borgklint, pierwszy wiceprezes i dyrektor Business Unit Support Solutions w firmie Ericsson. – Podczas gdy Ericsson poszerza wysiłki podejmowane wspólnie z AT&T, my kontynuujemy zwiększanie wartości i bezpośredniego wpływu na konsumentów oferty usługi Connected Vehicle Cloud. Przy wyborze i konsumpcji usług, kierowcy będą pośrednio korzystali z szybszych czasów reakcji, bezpieczeństwa danych i jakości usług. –

Ericsson odgrywa ważną rolę jako integrator systemu i dostawca usług zarządzanych, korzystając z doświadczeń w szybko zmieniającej się branży telefonii komórkowej przy podobnych wyzwaniach ICT w innych sektorach. Część oferty firmy Ericsson dla transportu i motoryzacji - usługa Connected Vehicle Cloud odnosi się do globalnych istniejących i przyszłych wymogów branży motoryzacyjnej dotyczących skalowalności, bezpieczeństwa i elastyczności w zakresie dostarczania usług połączonych samochodów kierowcom i pasażerom.

Usługa Connected Vehicle Cloud wykorzystuje możliwości aktywacji usług M2M firmy Ericsson oraz portfel w dziedzinie OSS/BSS i może być stosowana dla standardowych infrastruktur chmury. Może ona zostać całkowicie zintegrowana z podstawowymi procesami biznesowymi takimi jak zarządzanie relacjami z klientem i zarządzanie usługami przez Ericsson Consulting and Systems Integration Services [usługi konsultingowe i integracji systemów Ericsson] i może być efektywnie obsługiwana przez Ericsson Managed Services [usługi zarządzane Ericsson].

Więcej informacji:
http://www.ericsson.com/

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę