Autonomiczny samochód Toyoty będzie testowany w Tokio przez mieszkańców

Toyota
25.10.2019

Toyota Research Institute (TRI) ogłosiła, że samochód Platform 4 (P4) do testowania systemu zautomatyzowanej jazdy zostanie udostępniony do publicznych jazd testowych latem przyszłego roku w Tokio. Jazdy zostaną zorganizowane od lipca do września 2020 roku. Platform 4 umożliwi wypróbowanie systemu Chauffeur reprezentujący czwarty poziom autonomii. Testy będą się odbywały w ramach serwisu usług transportowych wpisanych w model Mobility as a Service (MaaS).

Testy Platform 4 zostaną zorganizowane w ruchliwej tokijskiej dzielnicy Odaiba na nabrzeżu. Odaiba to złożone miejskie środowisko, w którym samochód będzie musiał uwzględnić pieszych, intensywny ruch samochodowy, korki, zróżnicowaną infrastrukturę drogową i duże szklane powierzchnie na ścianach drapaczy chmur. Tego rodzaju warunki stanowią wyzwanie dla czujników samochodu, dzięki czemu technologia zautomatyzowanego prowadzenia będzie miała szansę udowodnić swoje wysokie możliwości.

© Toyota

Rejestracja na to wydarzenie zostanie uruchomiona w późniejszym terminie, a uczestnicy zostaną wybrani spośród wszystkich zgłoszeń. Zgodnie z japońskim prawem w samochodzie będzie obecny kierowca bezpieczeństwa.

Wybierając na miejsce testów Odaibę, ustawiliśmy poprzeczkę bardzo wysoko. Tego rodzaju otoczenie wymaga skokowego rozwoju możliwości naszej technologii w bardzo krótkim czasie – powiedział dr Gill Pratt, CEO Toyota Research Institute. – Aby to osiągnąć, ściśle współpracujemy z zespołem Advanced R&D Division Toyota Motor Corporation oraz z tokijską firmą Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD), który odpowiada za opracowanie oprogramowania do zautomatyzowanych samochodów.

TRI testuje Platform 4 w Stanach Zjednoczonych, w zamkniętym ośrodkiem testowym w Ottawa Lake w Michigan. Została tam wybudowana replika infrastruktury Odaiby, w której realizowane są różne scenariusze do testowania możliwości autonomicznego systemu prototypu P4. Dalsze plany obejmują testy na drogach publicznych w Odaibie oraz w okolicach Ann Arbor w Michigan i Los Altos w Kalifornii.

© Toyota

Platform 4 został zaprezentowany na targach CES 2019. Prototyp jest oparty na Lexusie LS piątej generacji. Służy do rozwoju i testowania obu zautomatyzowanych systemów Toyota Research Institute – systemu bezpieczeństwa czynnego nowej generacji Toyota GuardianTM i systemu zautomatyzowanej jazdy, zastępującego w znacznej mierze kierowcę, Toyota Chauffeur.

Toyota Research Institute

Firma badawcza Toyota Research Institutema za zadanie realizację 4 celów. Pierwszy to poprawa bezpieczeństwa samochodów i stworzenie pojazdu, który uniknie wypadku w każdych okolicznościach, bez względu na umiejętności kierowcy. Drugim celem jest umożliwienie korzystania z samochodów osobom starszym i niepełnosprawnym. TRI zajmuje się także przenoszeniem technologii opracowywanych na potrzeby samochodów do robotów domowych. Czwartym celem jest zastosowanie wiedzy z dziedziny sztucznej inteligencji oraz uczenia się maszyn w pracach nad nowymi materiałami. Koncern Toyota chce w ten sposób przyspieszyć realizację wizji nowoczesnego transportu.

Źródło: Toyota

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę