Axalta Coating Systems o konsolidacji procesów lakierniczych w sektorze OEM

Axalta Coating System
7.7.2017

Axalta Coating System prezentuje rozwiązanie o nazwie Harmonized Coating Technologies™, które integruje procesy aplikacji podkładów, lakierów bazowych i lakierów bezbarwnych.

Przedstawiciel Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodącego globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych, wygłosił przemówienie inauguracyjne podczas 24. dorocznej konferencji DFO European Automotive Coating w Braunschweig (Niemcy). Wydarzenie przyciągnęło specjalistów z branży motoryzacyjnej i lakierniczej. Sven Radek, Application Technology Manager w Axalta Coating Systems na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), zaprezentował rozwiązanie o nazwie Harmonized Coating Technologies™, które integruje procesy aplikacji podkładów, lakierów bazowych i lakierów bezbarwnych. Koncepcja firmy Axalta pozwala producentom samochodów zmniejszyć koszty przetwarzania, zredukować zużycie materiałów oraz ich wpływ na środowisko naturalne.

Prezentacja zatytułowana Less is More (ang. mniej znaczy więcej) ukazała korzyści płynące ze stosowania systemów: 3-Wet, 2-Wet i Eco-Concept stanowiących podstawę technologii Harmonized Coating Technologies. Standardowy proces stosowany podczas aplikacji lakierów wodorozcieńczalnych wymaga czterech warstw lakierniczych, trzech kabin oraz jednej suszarki. Skonsolidowane procesy technologiczne Axalty pozwalają na łączenie warstw oraz pominięcie etapu suszenia w kabinie lakierniczej.

– Technologia Harmonized Coating od Axalty, umożliwia skrócenie całego procesu lakierowania stosowanego przez producentów samochodów osobowych i osiągnięcie doskonałych wyników już przy wykorzystaniu dwóch kabin, z pominięciem aplikacji podkładu i procesu szlifowania. Producenci samochodów oszczędzają w ten sposób czas, energię, zasoby, przestrzeń i materiały. Przewidujemy, że do 2018 r. 20% wszystkich samochodów będzie lakierowanych w ramach skonsolidowanych procesów – mówi Sven Radek.

Powiązane firmy

Podczas DFO, Sven Radek omówił innowacyjny, opracowany przez firmę Axalta system 3-Wet. Zgodnie z nim, po malowaniu kataforetycznym i utwardzeniu powłoki przeprowadzamy aplikację jedno- lub dwuskładnikowego podkładu. Dzięki temu warstwa nawierzchniowa zyskuje doskonałe wykończenie, a także jest bardziej odporna na zadrapania, odpryski oraz działanie promieni UV. Kolor podkładu można dopasować do różnych grup kolorystycznych lakierów bazowych, co umożliwia uzyskanie jednolitej barwy. System 3-Wet nie wymaga stosowania gruntu – wystarczy podkład.

– Nie musimy już utwardzać podkładu w kabinie, szlifowanie również nie jest konieczne. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne warstwy lakieru bazowego można aplikować na podkład po krótkim odparowaniu – mówi Sven Radek.

Jeden z systemów Harmonized Coating Technologies firmy Axalta: Eco-Concept, stosowany na całym świecie od 2003 r. ma podobne założenia. Dla producentów samochodów oznacza pominięcie procesu utwardzania w kabinie oraz szlifowania. Specjalnie opracowany dwuskładnikowy lakier bazowy zapewnia dobrą odporność na zadrapania, odpryski oraz działanie promieni UV.

– Przewidujemy, że producenci samochodów na całym świecie będą dążyć do konsolidacji procesów lakierowania. Jesteśmy przekonani, że do roku 2020 zastosowanie procesu 3-Wet z użyciem wodorozcieńczalnych lakierów schnących w temperaturze otoczenia wzrośnie o 9% – uważa Radek.

Źródło: Informacja prasowa Axalta Coating Systems

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę