Będą kontrole filtrów cząstek stałych? Lepiej nie usuwaj DPF, taniej naprawisz

25.6.2015

Usuwanie filtrów cząstek stałych lub katalizatorów Euro 5 nie cieszy się już zainteresowaniem. Jest to bowiem kosztowne, bezprawne i może sprowadzić na właściciela samochodu problemy. Firma Euro-Vat Consulting jako jedyna w Polsce regeneruje filtry tak skutecznie, że ich kosztowna wymiana jest niepotrzebna, a wręcz bezsensowna - www.eurovat.info.pl

Wielu właścicieli samochodów z silnikiem Diesla z normą wyższą niż Euro 4 spotkało się z koniecznością naprawy filtra cząstek stałych. W internecie jest bardzo dużo różnych ofert usunięcia filtra cząstek. Usługa polegająca na wycięciu filtra i ingerencji w oprogramowanie pojazdu jest jednak bardzo ryzykowna. Coraz więcej klientów ma złe doświadczenia związane z takim rozwiązaniem. Planowane są także zmiany w prawie, które znacznie ukrócą ten proceder.

Co zrobić, gdy są problemy z filtrem cząstek stałych?
Kierowców o problemach z filtrem informuje kilka objawów. Bardzo ważne, by ich nie bagatelizować. Najczęściej są to komunikaty na desce rozdzielczej np. "UNBLOCK DIESEL FILTER" lub podobne. Można również zauważyć to po zwiększonym spalaniu paliwa, mniejszej mocy auta, przybywającym oleju w komorze silnika, białym dymie wydobywającym się z rury wydechowej lub nieprzyjemnym zapachu spalin. Warto wówczas udać się do dobrego diagnosty, który stwierdzi, co jest przyczyną. Nie zawsze zapchany filtr cząstek stałych jest jedynym problemem. Bywa, że jest to tylko efekt innych problemów z silnikiem.
W przypadku zapchanego filtra wystarczy wysłać go do firmy Euro-Vat Consulting. Robią tak zarówno serwisy, jak i indywidualni mechanicy z całej Polski oraz z zagranicy. Firma podda go wielostopniowej regeneracji. W tym czasie mechanik powinien też usunąć ewentualne przyczyny zapychającego się filtra. A mogą to być nieprawidłowości związane z układem zasilania jak na przykład wtryski, turbina ect.
Firma Euro-Vat Consulting obejmuje regenerowany filtr nawet roczną gwarancją. Firma wyspecjalizowała się w naprawie systemów oczyszczania spalin - filtrów cząstek stałych oraz najnowszych wprowadzanych od niedawna katalizatorów SCR Euro 5 i 6.

Jak regenerować filtr cząstek stałych?
Firma Euro-Vat jako pierwsza wprowadziła w Polsce regenerację filtrów cząstek stałych FAP/DPF. Do dziś używane przez firmę metody są jej tajemnicą.
- Regenerację filtrów opracowaliśmy we współpracy z producentami FAP/DPF, między innymi firmą Pirelli Eco Technology oraz PURItech. Regeneracja jest wielostopniowa. Na każdym etapie filtr poddawany jest obróbce fizyko-chemicznej i ultradzwiękowej. W naprawie filtrów dpf pomaga nam park maszyn - opowiada Andrzej Matuszewski, wiceprezes firmy. - Niestety wiele firm oferuje regenerajcję, która w rzeczywistości nią nie jest. Polega jedynie na podgrzaniu filtra lub przedmuchaniu go. Efekt tego jest krótkotrwały. Jeszcze gorsze jest usunięcie filtra i ingerencja w oprogramowanie samochodu. Często po usunięciu okazuje się, że zapchany filtr był dobry, a zupełnie inna rzecz nadal wymaga naprawy. Zapchany filtr był tylko skutkiem.

Czy zaczną kontrolować pojazdy pod względem posiadanych filtrów cząstek?
Przygotowywana przez Ministerstwo Środowiska ustawa wprowadza istotne zmiany. Po pierwsze pozwala miastom na wprowadzanie stref niskiej emisji, w których będą mogły poruszać się pojazdy tylko z normą Euro 4 lub wyższą a po drugie przewiduje więcej uprawnień i obowiązków na stacjach diagnostycznych, między innymi kontrolowanie pojazdów pod względem faktycznie posiadanych filtrów cząstek stałych i ich sprawności. Ma to być odpowiedź na proceder usuwania tych części. Podobne rozwiązania funkcjonują już w Anglii, Danii i Niemczech.

Nowe technologie oczyszczania spalin w Dieslach - katalizatory SCR
Najnowsze samochody z silnikiem Diesla, które spełniają normę Euro 6, wyposażone są oprócz filtra cząstek stałych w katalizator SCR. Technologia ta wymaga użycia specjalnego płynu - czynnika nazywanego AUS 32 znanego również jako AdBlue. Powoduje on redukcję tlenków azotu (NOx).
Według producentów system SCR jest najbardziej oszczędnym sposobem na sprostanie ograniczeniom związanym z emisją tlenków azotu. Kiedy występuje z filtrem cząstek stałych, jest najskuteczniejszym systemem oczyszczania spalin.
Niestety także eksploatacja katalizatorów SCR bywa niekiedy problematyczna. Bywa, że system połączony z FAP/DPF zapycha się i trzeba go poddać regeneracji. Zbyt późne poddanie regeneracji filtra cząstek stałych i systemu SCR może grozić jego trwałym uszkodzeniem i doprowadzeniem do kosztownej wymiany. Firma Euro-Vat posiada także technologię regeneracji najnowszych systemów. Jest ona znacznie tańsza niż wymiana a także bardzo skuteczna.

Firma Euro-Vat Consulting jako jedyna w Polsce regeneruje filtry tak skutecznie, że ich kosztowna wymiana jest niepotrzebna, a wręcz bezsensowna. Więcej o regeneracji na stronie: www.eurovat.info.pl lub pod numerem: 604 225 240. Zapraszamy do kontaktu.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę