Bezpieczeństwo i niezawodność

3.9.2015

Najnowsza generacja układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) firmy NSK, przeznaczona dla przemysłu samochodowego, wyróżnia się na tle poprzednich wersji faktem opracowania ściśle pod kątem zgodności ze standardem bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO 26262 dla pojazdów drogowych.

W normie ISO 26262 zostały określone środki bezpieczeństwa dla kompletnych systemów elektrycznych i elektronicznych, jak również dla procesów rozwojowych. Regulacje i rekomendacje zawarte w ISO 26262 skupiają się głównie na próbach wyeliminowania potencjalnych przyczyn usterek oraz na doprowadzeniu do powstawania niezawodnych i bezpiecznych produktów.

W trakcie produkcji swojej najnowszej platformy EPS firma NSK musiała dostosować cały proces rozwojowy do wymagań ISO 26262. Jednocześnie liczne części systemu takie jak czujniki momentu i mikro sterowniki zostały zaprojektowane pod kątem zwiększenia wytrzymałości, a ponadto wprowadzono liczne dodatkowe funkcje diagnostyczne zapewniające jeszcze większy poziom bezpieczeństwa. Niezależne audyty potwierdzają, że najnowszy system EPS firmy NSK spełnia wszystkie wymagania ISO26262.

Nowo opracowana platforma EPS, przeznaczona dla samochodów kompaktowych, nie tylko oferuje podwyższony poziom bezpieczeństwa i niezawodności, ale także charakteryzuje się ekstremalnie gęstym upakowaniem komponentów, które zapewnia 10% zmniejszenie zajmowanej przestrzeni w porównaniu do funkcjonującego na rynku wariantu ( 40% mniej niż pierwsze układy EPS firmy NSK). Kompaktowe półprzewodniki i przekaźniki bez mechanicznych styków pozwalają na umieszczenie mniejszych radiatorów i pomagają w ograniczeniu ogólnej liczby komponentów. Kolejną zaletą najnowszej generacji platformy EPS firmy NSK jest integracja czujników kąta skrętu z czujnikami momentu skrętu, co zapewnia kompatybilność i możliwość współdziałania z dużą liczbą różnych systemów wspomagania układu kierowniczego oraz asystentów kierowcy.

Istniejący obecnie na rynku system EPS jest powszechnie używany na całym świecie w samochodach kompaktowych takich jak Toyota iQ, Volkswagen Polo oraz w różnych modelach Renault/Nissan. Niemniej jednak najnowsza platforma EPS jest nie tylko bardziej kompatybilna i bezpieczna, ale dzięki ulepszeniom konstrukcyjnym osprzętu mechanicznego i elektronicznego oraz przede wszystkim bardziej wydajnemu oprogramowaniu oferuje jeszcze lepsze wspomaganie układu kierowniczego, prowadzenie samochodu oraz łatwość użytkowania.

www.nsk.com


 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę