Biały wygrywa

© Axalta

Udostępnij:

Axalta (NYSE: AXTA) opublikowała 66. doroczny globalny raport na temat popularności kolorów samochodów (Global Automotive 2018 Color Popularity Report). Raport wyraźnie wskazuje, że w 2018 r. dominowała biel z wynikiem 38%. Drugie miejsce, z ogromną stratą, zajmuje czerń (18%), natomiast trzecie miejsce zajmują wspólnie szary i srebrny przy udziale 12-procentowym.

W niektórych obszarach czerń i szary odnotowały znaczący wzrost popularności. Czarny zyskał w Chinach (5%), Azji (3%), Korei Południowej i Afryce (oba po 2%). Szary – w Afryce (3%) i Europie (2%).

– Coraz częściej pojawiają się cieplejsze barwy oraz kolory połączone z czernią, które starają się zagrozić dominującej pozycji białego – mówi Nancy Lockhart, Axalta’s Global Colour Marketing Manager. – Choć wciąż dominują barwy neutralne, wśród konsumentów powracają do łask kolory nieco bardziej śmiałe. Poza gamą neutralną najpopularniejszy jest niebieski, który odpowiada za 7% rynku. Wzrasta też popularność pomarańczowego i brązowego.


Najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych regionów zawarte w raporcie dotyczącym popularności kolorów:

  • Azja: Pomimo spadku o 1%, żółty/złoty to wciąż najpopularniejszy kolor w Indiach i Chinach. Niebieski powraca do Japonii jako odcień ekologiczny. W Korei czerń zyskała 2% na popularności.
  • Europa: W Europie wzrost odnotowuje szary (2%).
  • Ameryka Północna: Brązowy/beżowy wzrósł w porównaniu do roku ubiegłego o 2% – to największy wzrost tego koloru we wszystkich regionach.
  • Rosja: Największy rynek dla aut brązowych/beżowych (9%). Zaraz za Rosją plasują się Chiny (7%).
  • Ameryka Południowa: Czerwień zyskała 1% i teraz ma aż 8% udziału w rynku – popularniejsza jest już tylko w Ameryce Północnej (9%).
  • RPA: Pomarańczowy zyskał w porównaniu do 2017 r., a 3,6% samochodów zostało sklasyfikowane jako kolory „inne”.

Po raz pierwszy wydany w 1953 r., raport firmy Axalta to najdłużej publikowane i najbardziej kompleksowe źródło wiedzy o trendach kolorystycznych rynku motoryzacyjnego. Informacje do raportu gromadzone i opracowywane przez ekspertów Axalta z dziedziny kolorystyki z całego świata, mają na celu zapewnienie producentom samochodów interesującej i istotnej wiedzy w zakresie preferencji kolorystycznych ich konsumentów. Znajomość obecnych trendów pozwala przewidywać preferencje klientów w nadchodzących latach.

Annie You, Axalta OEM Colour Designer, Chiny, potwierdza, że klienci Axalta doceniają doroczny raport oraz nieoczywiste trendy, które często ujawnia. – W Chinach w 2017 r. biel osiągnęła szczyt i odpowiadała za 62% rynku – mówi. – W tym roku ma 58% udziału, nadal więcej niż w jakimkolwiek innym regionie.

Elke Dirks, Axalta OEM Colour Designer na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, podkreśla regionalną skłonność do szarości. – Po raz pierwszy w historii naszego raportu szary jest drugim kolorem w regionie, co umacnia jego pozycję w neutralnej gamie barw – mówi.


TOP w kategorii




Żródło: Informacja prasowa Axalta

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również