BILSTEIN udoskonala Alfę Romeo 4C

Alfa Romeo
10.12.2015

Specjaliści z firmy BILSTEIN postanowili zamienić oryginalne zawieszenie na produkowane przez siebie. Wybór padł na zestaw gwintowanych amortyzatorów B16 PSS10 wyposażonych w przełącznik wyboru trybu jazdy na komfort lub sport.

W każdym z trybów można dodatkowo regulować nastawy, co otwiera nowe możliwości. Ustawienia od jeden do trzy nadają miękkości, cztery - pięć odpowiadają oryginalnemu zawieszeniu Alfy, zaś od sześciu do dziesięciu uzyskiwana jest stopniowa twardość zapewniająca świetną przyczepność do nawierzchni drogi bądź toru wyścigowego.

Do kompletu amortyzatorów gwintowanych B16 PSS10 dodano sprężyny ERS firmy Eibach, które poza zachowaniem oryginalnego prześwitu, pozwalają też na jego obniżenie o 30 mm. Inżynierowie z firmy BILSTEIN znaleźli przy tym sposób na zrównoważenie sił poprzecznych oddziałujących na tylną oś napędową. Zamontowano w niej „do góry nogami” - czyli w unikalnej technologii BILSTEIN’a „upside-down” - amortyzatory o średnicy 50 mm. Zestaw uzupełniają niezbędne nasadki i wkładki sprężyn, które pozwalają na wymianę całego zawieszenia bez dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

Sportowe coupe Alfa Romeo 4C wyposażone zostało w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.75 litra i mocy 240 KM. Pozwala on na zryw do setki w czasie 4,5 sekundy i uzyskanie prędkości maksymalnej 258 km/h. Model ten, obok wersji 4C Spider, oferowany jest również w polskich salonach.

Źródło: Bilstein

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę