BORG Automotive czerpie korzyści z europejskiej produkcji

BORG Automotive czerpie korzyści z europejskiej produkcji Borg Automotive
5.3.2021

Wiele sektorów w Europie, w tym branża motoryzacyjna, jest obecnie pod wpływem gwałtownego wzrostu cen frachtu i znacznych opóźnień, jeśli chodzi o dostawę towarów z Dalekiego Wschodu. Firma BORG Automotive, reprezentująca marki: Elstock, DRI, TMI oraz Lucas, czerpie korzyści z umiejscowienia zakładów produkcyjnych w Europie.

Pojawienie się Covid-19 na świecie przyniosło wiele konsekwencji. Jedną z nich, w pierwszej połowie 2020 r. była konieczność wstrzymania przez spedytorów dużej części przesyłek z Azji do Europy. Spowodowało to pozostawienie tysięcy pustych kontenerów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Gdy w drugiej połowie 2020 r. w Europie Zachodniej nagle wzrósł popyt na towary z Azji, zwiększyło to konkurencję wśród spedytorów o przejęcie kontenerów, a tym samym znacznie podniosło ceny i czas realizacji.

Konsekwencje dla branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna jest jednym z sektorów dotkniętych zarówno przez podwyżki cen, jak i opóźnienia, mimo że skutki wyglądają inaczej w różnych firmach, między innymi w zależności od rodzaju produktów. Niepewność i wahania, jak te wspomniane, powodują wydłużenie czasu realizacji zamówień i wywierają presję na zdolności magazynowe oraz realizację dostaw. W niektórych przypadkach problemy wywierają mniejszy efekt, podczas gdy w innych oznaczają utratę potencjalnej sprzedaży.

BORG Automotive jest blisko klientów

BORG Automotive to jedna z największych w Europie firm z branży regeneracji części samochodowych. Regeneruje dziewięć różnych grup produktów we własnych zakładach i ma klientów zarówno na rynku OES, jak i na niezależnym rynku części zamiennych. Dostrzega rosnące problemy w europejskim łańcuchu dostaw.

Ernst Kildegaard, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw grupy, powiedział – To wyjątkowe wyzwanie, przed którym stoi obecnie nasza branża i wiele innych.  Podkreśla to jednak pozytywny efekt lokalizacji naszych zakładów produkcyjnych w Polsce, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, blisko naszych klientów. Oznacza to krótszy czas realizacji zamówień oraz możliwość zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa i stałości dostaw. Dzięki temu nasi klienci mają możliwość mniejszego angażowania kapitału w zapasy, utrzymywania ich na stosunkowo niskim poziomie, a mimo to nadal mogą realizować zamówienia swoich klientów. Ponadto, nasze zdolności produkcyjne są nastawione na dostarczanie produktów jeszcze większej liczbie klientów w przyszłości.

Obecnie przewiduje się, że problemy z frachtem towarów z Azji utrzymają się do drugiej połowy 2021 roku.

Źródło: BORG Automotive

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę