Brembo ujawnia czynnik „X”

Brembo
17.9.2018

Brembo oficjalnie wprowadza nowe klocki hamulcowe Brembo XTRA, opracowane, aby podkreślić zalety gamy tarcz  wierconych i nacinanych Aftermarket Brembo. Nowe klocki są idealnym rozwiązaniem dla kierowców pasjonatów, którzy cenią sobie sportową jazdę, bez zmniejszania komfortu i wytrzymałości podczas codziennego użytkowania na drogach.

 Doskonałe połączenie sportowych osiągów, komfortu i wytrzymałości

Nowy produkt Brembo skierowany jest do kierowców – entuzjastów, dla których jazda jest przede wszystkim pasją, a nie tylko koniecznością. Historia tarcz nacinanych Brembo MAX i ogromny sukces tarcz wierconych Brembo XTRA – wprowadzonych na rynek zaledwie dwa lata temu – potwierdzają słuszność decyzji światowego lidera układów hamulcowych, o tym aby zwrócić szczególną uwagę na pełnego pasji kierowcę, który dba o swój samochód i nie rezygnuje z podkreślania jego potencjału nawet podczas hamowania.

Wielkim wyzwaniem, jakie podjęli technicy Brembo z Laboratorium Friction, w ramach Parku Naukowo-Technologicznego Kilometro Rosso, było zbadanie i opracowanie materiału ciernego, który mógłby zagwarantować wysokie osiągi podczas użytkowania sportowego na drodze, a jednocześnie zapewnić cichą jazdę i wytrzymałość. Wydawało się to niemożliwe do osiągnięcia, ale dzięki ciągłym badaniom, licznym testom porównawczym, symulacjom na urządzeniach i w najnowocześniejszych programach oraz tysiącom kilometrów testów drogowych, firma Brembo może teraz stwierdzić, że zidentyfikowała czynnik „X”: materiał cierny, idealny dla kierowców, którzy od swojego samochodu wymagają najwyższego poziomu, nawet przy normalnym użytkowaniu na drodze. Do produkcji nowych klocków hamulcowych XTRA Brembo wykorzystu je materiał BRM X L01, składający się z ponad 30 różnych składników, opracowanych w zaawansowanym laboratorium badawczym. Dzięki temu materiałowi nowe klocki hamulcowe Brembo XTRA są idealnie dopasowane do tarcz sportowych XTRA i MAX i zwiększają ich osiągi nie tylko pod względem wydajności i wyczucia pedału hamulca ale także komfortu i wytrzymałości.

W porównaniu z mieszanką stosowaną w zwykłych klockach hamulcowych odpowiadających oryginalnemu wyposażeniu, nowe rozwiązanie charakteryzuje się wysokim, stałym współczynnikiem tarcia, co przekłada się na bardziej zdecydowane i stabilne hamowanie przy wysokich i niskich temperaturach. Wszystko to zapewnia również większy komfort jazdy i lepszą modulację pedału, bez względu na przebieg kilometrowy produktu. Specjalnie dobrane składniki mieszanki BRM X L01 sprawiają, że klocki są wyjątkowe i zapewniają niskie zużycie tarczy we wszystkich warunkach jazdy, pomimo wyższych osiągów niż w przypadku mieszanki standardowej. Ten innowacyjny materiał, bezpośrednio oparty na doświadczeniu Brembo w zakresie oryginalnego wyposażenia i produktach High Performance łączy w sobie cechy wymagane do uzyskania doskonałej wydajności z cichą jazdą pożądaną przez topowy segment rynku. To rozwiązanie techniczne, w połączeniu z tarczami wierconymi i nacinanymi z serii Brembo Aftermarket, pomyślnie przeszło najbardziej wymagające testy, również te, dla samochodów klasy średniej, dla której przeznaczone są wydajne tarcze XTRA i MAX. Nowe klocki będą mogły być montowane między innymi we wszystkich samochodach kompaktowych, średnich i sportowych najnowszej produkcji, jak również w niektórych pojazdach typu SUV, takich jak Alfa Romeo Giulietta, w niektórych modelach Mercedesa, BMW i Volkswagena. Pełna lista znajduje się na stronie internetowej www.bremboparts.com.

Nowe klocki hamulcowe Brembo XTRA poddawane są zabiegowi wypalania, który eliminuje gazy powodujące znaczne zmniejszenie współczynnika tarcia pomiędzy tarczą a klockiem (zjawisko znane jako „fading”) przy wysokich temperaturach, co w konsekwencji prowadzi do utraty skuteczności hamowania. Dzięki takiej obróbce, jak również dzięki umiejętnemu połączeniu zastosowanych składników, nowe klocki hamulcowe Brembo XTRA zachowają się jednakowo na zimno, jak i w kolejnych w cyklach przy wysokich temperaturach. Podobnie jak dla tarcz XTRA i MAX, zaprojektowano również nowe opakowanie z grafiką, która podkreśla czynnik „X”, dzięki czemu propozycja Brembo dla tego segmentu jest wyjątkowa i eksponuje techniczny wizerunek produktu. Elementem wyróżniającym klocek jest laserowo wygrawerowane logo Brembo na materiale ciernym oraz wydrukowane na nakładce klocka logo Brembo XTRA. Nowa gama klocków hamulcowych Brembo XTRA będzie dostępna w sprzedaży od końca 2018 roku a do pierwszej połowy 2019 roku będzie składać się z ponad 100 referencji

Nowa tarcza współodlewana od Brembo

Nowa gama tarcz hamulcowych Brembo przeznaczona na rynek aftermarket oferuje innowacyjne rozwiązanie, które łączy lekkość i wytrzymałość. Brembo, lider w branży układów hamulcowych prezentuje na największych targach motoryzacyjnych nową tarczę współodlewaną (co-cast). Tarcza została stworzona, aby zastąpić dostępne na rynku części zamiennych tarcze kompozytowe premium stosowane w Mercedesach wyższej klasy, dla których Brembo dostarcza także hamulce o jakości OE. Wariant ten pozwala na utrzymanie specyfikacji technicznych i eksploatacyjnych przy jednoczesnym przyjęciu ekskluzywnego i wysoce innowacyjnego rozwiązania. Stalowy kapelusz jest otrzymywany w procesie prasowania, a następnie umieszczany w formie odlewniczej, do której wprowadzane jest płynne żeliwo o temperaturze 1400°C. W miarę twardnienia żeliwa, wokół specjalnych stalowych zębów dzwonu, następuje zespolenie z powierzchnią hamującą.W rezultacie otrzymywana jest lekka tarcza hamulcowa składająca się z powierzchni hamującej, wykonanej z wysokowęglowego żeliwa oraz stalowego kapelusza, które są odpowiednio sprzężone w procesie odlewania, zapewniając doskonałą zamienność tarcz oryginalnych, a także zwiększoną wydajność i zmniejszoną masę.

Współodlewana tarcza Brembo posiada następujące właściwości:

  • Wytrzymałość
    Specjalna konstrukcja stalowego kapelusza i jego połączenie poprzez odlewanie z żeliwną powierzchnią umożliwia ją jednoczesne zespolenie ze sobą dwóch części z dwóch różnych materiałów, przy jednoczesnym zwiększeniu odporności tarczy na odkształcenia termomechaniczne.

  • Lekkość i łatwość prowadzenia
    Stalowy dzwon zapewnia zmniejszenie ciężaru tarczy o około 15% w porównaniu do jednolitych tarcz o tych samych wymiarach. W związku z tym, że tarcza hamulcowa jest częścią masy nieresorowanej pojazdu, redukcja jej ciężaru poprawia prowadzenie, co skutkuje bardziej precyzyjną i stabilną dynamiką pojazdu oraz zapewnia większy komfort jazdy.

  • Niewielki wpływ na środowisko
    W ostatnich latach wpływ na środowisko nabiera coraz większego znaczenia. Zastosowane przez Brembo rozwiązanie co-cast, poprzez redukcję ciężaru tarczy, zapewnia jącej zwiększenie osiąganej przez samochód mocy i zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin, jest przyjazne dla środowiska.

  • Zastosowanie metody UV na powierzchni
    Powierzchnia tarczy jest lakierowana przy zastosowaniu technologii UV – rozwiązania wysoce innowacyjnego oraz bardzo zaawansowanego technologicznie. Decydując się na ten wariant Brembo gwarantuje dysk, który jest bardziej odporny na korozję, wilgo ć i podwyższoną temperaturę. Ponadto powłoka UV jest wodorozcieńczalna i nie wymaga rozpuszczalników, co sprawia, że proces powlekania jest bardzo wydajny z punktu widzenia energi i: pozwala zaoszczędzić 98% energii i emisji CO2.

W nowej gamie Brembo z certyfikatem UNECE R-90 szczególną uwagę zwrócono na pełną zgodność z najbardziej surowymi wymogami wytrzymałości i bezpieczeństwa, zapewniając osiągi odpowiadające wydajności oryginalnych produktów w każdych warunkach jazdy.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę