Bridgestone wprowadza opony COACH-AP 001 dla autokarów

Bridgestone
26.7.2019

Bridgestone, największa na świecie firma produkująca opony i ogumienie, wprowadziła swój pierwszy model opon dedykowany wyłącznie segmentowi autokarowemu, COACH-AP 001. 

Doskonałe oznaczenia w zakresie oporów toczenia oraz hałasu przejazdu, jak również wydajność w warunkach mokrych i zimowych sprawiają, że COACH-AP 001 firmy Bridgestone jest opłacalnym wyborem dla menedżerów flot autokarowych, maksymalizującym komfort bez uszczerbku dla bezpieczeństwa.

Odpowiedź na wyzwania transportu pasażerskiego

Z uwagi na ogromne zapotrzebowanie w branży transportu pasażerskiego minimalizacja kosztów operacyjnych przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa jest jednym z najważniejszych aspektów, na których koncentrują się floty autokarowe. W połączeniu z coraz bardziej restrykcyjnymi regulacjami europejskimi dotyczącymi emisji CO2 i hałasu oraz wszechobecnym zapotrzebowaniem na zwiększone bezpieczeństwo drogowe, skutkuje to pełnym wyzwań okresem dla operatorów flot. Wobec tych wyzwań Bridgestone wprowadza COACH-AP 001 – zaawansowaną technologicznie oponę, oferującą flotom autokarowym wydajność, bezpieczeństwo oraz komfort.

COACH-AP 001, nowa generacja opon autokarowych Bridgestone, wykorzystuje nowo opracowany wzorzec bieżnika z niskim oporem toczenia, czego wynikiem jest doskonała etykieta UE klasy B w zakresie efektywności paliwowej dla zmniejszenia emisji CO2 oraz sumarycznych kosztów właścicielskich działalności flotowej.

Podobnie jak w przypadku emisji CO2, w ślad za rozporządzeniem wprowadzonym w 2014 r. instytucje UE wywierają na branżę motoryzacyjną presję w celu redukcji hałasu wytwarzanego przez pojazdy. Jednakże w szczególności dla flot autokarowych redukcja hałasu jest jeszcze większym priorytetem, jako że zwiększa ona komfort pasażerów. COACH-AP 001 została zaprojektowana z myślą o redukcji hałasu, osiągając znakomity wynik hałasu przejazdu na poziomie jedynie 69 decybeli.

Komfort pasażerów jest jednym z kluczowych priorytetów dla flot autokarowych, ale bezpieczeństwo tych pasażerów jest numerem jeden. Z tego powodu oponę COACH-AP 001 zaprojektowano w taki sposób, aby oferowała doskonałe osiągi w każdych warunkach pogodowych. Oponie przyznano etykietę UE klasy B dla przyczepności na mokrej nawierzchni. Uzyskała ona także oznaczenie 3PMSF i M+S z pełnym przygotowaniem na warunki zimowe.

Obecnie floty napotykają większe wyzwania niż kiedykolwiek wcześniej. Jednakże na tym rynku, segment transportu pasażerskiego również napotyka własne przeszkody – powiedział Steven De Bock, Dyrektor ds. Sprzedażowych i Operacyjnych Produktów Komercyjnych w Bridgestone – Model COACH-AP 001 to opona, która zmniejsza całkowity koszt posiadania floty i maksymalizuje komfort bez uszczerbku dla bezpieczeństwa, pomagając naszym klientom flotowym odpowiadać na napotykane wyzwania.

Gotowość na przyszłość łączności i konserwacji predykcyjnej

Podobnie jak w przypadku opon dla ciężarówek i autobusów w portfolio Bridgestone w roku 2019, wszystkie opony COACH-AP 001 będą identyfikowalne za pomocą systemu znakowania elektronicznego RFID (identyfikacji częstotliwości radiowej). Ponieważ portfolio cyfrowych rozwiązań mobilnych Bridgestone dla flot (teraz obejmujące także Total Tyre Care, FleetPulse, oraz, w wyniku nabycia TomTom Telematics przez Bridgestone, WEBFLEET) stale się rozwija, wdrożenie technologii RFID wprowadzi wartość dodaną dla klientów szukających opon zapewniających korzyści płynące z łączności oraz konserwacji predykcyjnej.

Bridgestone COACH-AP 001 – główny rozmiar 295/80R22.5 – zostanie wprowadzony w październiku 2019 r. Wszystkie opony COACH-AP 001, opracowane przez europejskie centrum badawczo-rozwojowe Bridgestone we współpracy z klientami flotowymi firmy, są produkowane w Europie.

Źródło: Bridgestone

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę