Buggy wraca – i to w wersji elektrycznej!

Volkswagen
5.2.2019

Volkswagen prezentuje model studyjny utrzymany w stylu legendarnych amerykańskich buggy z lat 60. i 70. Prosta stylizacja wyraża charakter pojazdu, którego istotą jest dawanie czystej przyjemności z jazdy. Światowa premiera będzie miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Volkswagen ożywia legendę. Na początku marca koncern z Wolfsburga przedstawi pierwszą w pełni elektryczną wersję nowego Buggy – modelu nawiązującego do popularnych amerykańskich pojazdów plażowych. Studyjne auto skonstruowano w oparciu o modułową platformę MEB służącą do budowy pojazdów z napędem elektrycznym; pokazuje to jak bardzo uniwersalna jest ta platforma. 

– Buggy jest czymś więcej niż samochodem. Jest sposobem życia. Widać to również w nowym elektrycznym Buggy będącym nowoczesną, wolną od nawiązań w stylu retro, interpretacją klasycznego pojazdu. Nowy Buggy pokazuje przede wszystkim jak wiele emocji niosą ze sobą elektryczne samochody – powiedział Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen.

W pełni elektryczny Buggy nawiązuje do historycznych wzorów z Kalifornii. W przeszłości pojazdy te wykorzystywały podwozie Garbusa, dzisiaj równie uniwersalna okazuje się platforma podłogowa MEB. Pojazd będący współczesną interpretacją rasowego buggy, tak jak pierwowzór nie ma stałego dachu ani konwencjonalnych drzwi. W jego wyglądzie w oczy rzucają się ponadto odsłonięte koła z oponami do jazdy w terenie oraz szerokie progi. Nowy model studyjny na platformie MEB jest dowodem na to, że platforma ta – stworzona do aut z wyłącznie elektrycznym napędem – może być wykorzystywana nie tylko do budowy modeli wielkoseryjnych. Modułowa płyta podwoziowa może, tak jak kiedyś podwozie Garbusa, służyć również do konstrukcji niepowtarzalnych modeli wytwarzanych w niewielkiej liczbie egzemplarzy.

Historia rekreacyjnych pojazdów z rozwiązaniami technicznymi Volkswagena jest długa i sięga od Garbusa Cabrio, poprzez pojazdy specjalne z nadwoziami stworzonymi np. przez firmy Hebmüller i Rometsch, aż po zupełnie otwarte wersje, jak Meyers-Manx Buggy. Wszystkie świadczą o tym, że przez całe lata istniały bardzo kreatywne, a nawet ekskluzywne pojazdy specjalne na bazie Garbusa. Do lat 80. na świecie powstało około 250 000 egzemplarzy pojazdów wytwarzanych w krótkich seriach oraz niepowtarzalnych unikatów.

Najnowszy unikat – studyjny elektryczny Buggy – będzie miał swoją premierę podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (7–17 marca 2019 r.). Konferencja prasowa marki Volkswagen odbędzie się w 5. marca o godzinie 10:20 w hali nr 2.

Źródło: Informacja prasowa Volkswagen

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę