Branża car assistance wraca do nowej normalności

Kondycja branży car assistance
15.6.2020

Przedstawiamy raport o stanie usług car assistance i zapewnienia mobilności w całej Europie. Raport został przygotowany przez Starter24, na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group – największego dostawcy car assistance w Europie. W raporcie znajdziemy aktualne dane dotyczące m.in. dostępności usług podstawowych (kontakt z call-center, naprawa na drodze, holowanie) i dodatkowych (samochód zastępczy, serwisy, hotele). 

Właściwie we wszystkich europejskich krajach branża car assistance wraca do normalności. Dotyczy to także usług dodatkowych takich jak: wynajem samochodów zastępczych, transport, hotele, serwisy. Obserwujemy to również w krajach, w których  epidemia koronawirusa wiązała się z ze znaczącym lockdownem, jak Włochy, czy Hiszpania. 

Odczuwalny jest nadal spadek wolumenu spraw/zdarzeń assistance, choć ze względu na większy ruch na drogach nie jest on tak głęboki jak np. jeszcze miesiąc temu. W krajach takich jak Austria, Włochy czy Chorwacja odnotowywany jest nawet wzrost liczby spraw w stosunku do pierwotnych założeń, co jest odzwierciedleniem procesu odmrażania gospodarek w tych państwach. 



Obecnie nie ma żadnych problemów z usługami podstawowymi (kontakt z call center, naprawa na drodze i holowanie). W wybranych krajach mogą występować pewne ograniczenia w zakresie usług dodatkowych. Dotyczy to jednak w większości usług hotelowych. Wynajem samochodów zastępczych czy usług taxi są dostępne. W niektórych krajach wracają stopniowo holowania międzygraniczne (tzw. cross-border).

W Polsce stopniowo wyhamowuje spadek liczby zdarzeń assistance (średnio w maju ok. -35%). Liczymy, że spadki te będą stopniowo ograniczane – komentuje Mateusz Bogucewicz, Dyrektor Techniczny Starter24. – Branża działa normalnie, nie ma żadnych problemów z dostępnością usług car assistance takich jak: naprawa na drodze, holowanie, czy wynajem samochodu zastępczego, a od zeszłego tygodnia także usług hotelowych. Szybkość reakcji i realna pomoc na drodze jest dostępna na stałym, dobrym poziomie. Pracownicy pomocy drogowej zabezpieczają się indywidualnie zgodnie z obowiązującymi procedurami (maski, rękawiczki) – dodaje Bogucewicz.

Źródło: Starter24

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę