AutoExpert
Reklama
Reklama

Castrol wprowadza nową strategię zrównoważonego rozwoju

Preview
Castrol
21.7.2021
Reklama
Reklama

Strategia Castrol PATH360 ma na celu zapewnienie przyszłości zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Strategia ta przewiduje m.in. realizację następujących celów do roku 2030: zmniejszenie ilości odpadów, ograniczenie emisji dwutlenku węgla i poprawa jakości życia.

Aby osiągnąć cele porozumienia paryskiego, wszyscy musimy poprawić wydajność wykorzystania energii przez użytkowników końcowych. Szacuje się, że takie udoskonalenia mogłyby obniżyć emisję gazów cieplarnianych niemal o 40%, co pozwoliłoby osiągnąć zamierzone cele. Obecnie około jedna czwarta energii na świecie jest tracona w wyniku tarcia, korozji i zużycia.

Od samego początku Castrol dąży do tego, by dostarczać produkty, które pomagają oszczędzać energię poprzez zmniejszenie tarcia, redukcję korozji i ograniczenie zużycia oraz które zapewniają wysokie osiągi i większą wydajność.

Reklama

Nowa strategia Castrol PATH360:

    • opiera się na obiegu zamkniętym – cykl życia istniejących i nowych produktów jest analizowany, aby zobaczyć, jak można je ulepszyć, przedłużyć okres ich eksploatacji, ponownie je wykorzystać lub poddać recyklingowi;
    • wspiera nowe i rozwijające się sektory, takie jak energia odnawialna i e-mobilność, dostarczając im produkty i usługi.

Trzy główne obszary i cele do roku 2030, na jakich koncentruje się strategia PATH360 Castrol, przedstawiają się w następujący sposób:

    1. Redukcja odpadów – pomoc klientom w oszczędzaniu energii, zmniejszaniu wytwarzania odpadów, a także zużyciu wody w przypadku klientów korporacyjnych. Ponadto firma zredukuje o połowę produkcję tworzyw sztucznych.
    2. Redukcja emisji dwutlenku węgla – Castrol dąży do obniżenia emisji netto na litr produktów.
    3. Praca nad poprawą jakości życia ludzi na całym świecie, włączając w to programy neutralnego bilansu emisji CO2 i inne działania.

Powiązane firmy

Reklama

Redukcja emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktów

Aby opracować strategię PATH360, w 2020 r. marka Castrol przeprowadziła pierwszą ocenę swojego wykazu gazów cieplarnianych zgodnie z protokołem w sprawie emisji gazów cieplarnianych, uwzględniając poziomy 1, 2 i 3. Marka Castrol zidentyfikowała kluczowe czynniki umożliwiające poprawę i ograniczenie emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktów.

Castrol dąży do zapewnienia wysokich osiągów przy niższej emisji CO2 w całym cyklu eksploatacji produktów, poprawiając wydajność operacyjną i badając możliwości przejścia na energię odnawialną. Castrol współpracuje również z dostawcami, pozyskując surowce o niższej emisji dwutlenku węgla i zmniejszając ilość opakowań oraz wspólnie z partnerami pracuje nad wpływaniem na życie produktu po jego użyciu.

Przykłady: 

    • W trzech zakładach Castrol od 2020 r. wykorzystywana jest odnawialna energia elektryczna.
    • Do produkcji nowej, lekkiej butelki Castrol potrzebna jest mniejsza ilość tworzywa sztucznego, co pozwoli zaoszczędzić 7000 ton plastiku rocznie do 2023 r. Ponadto to ulepszone opakowanie jest zoptymalizowane pod kątem dystrybucji.
    • Marka Castrol rozpoczęła proces ulepszania formulacji, tak aby zmniejszyć ślad węglowy w całym cyklu życia produktów.

CO2 neutral

W 2014 r. Castrol jako pierwsza marka na świecie zaoferowała klientom środki smarne z certyfikatem neutralnego bilansu emisji CO2, zgodne z normą PAS2060 – Castrol Professional. Od tamtej pory Castrol stale poszerza swoją ofertę produktów z tym certyfikatem przeznaczonych do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i turbin wiatrowych. 

Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Castrol PATH360 firma Castrol zamierza w 2021 r. zwiększyć swoją ofertę produktów z neutralnym bilansem emisji CO2, która obejmie wiodącą markę dla branży motoryzacyjnej, przemysłowej, morskiej i energetycznej oraz wszystkie produkty sprzedawane przez Castrol w Australii, Nowej Zelandii i Wietnamiex.

Aby zrealizować program neutralnego bilansu emisji CO2, Castrol nabywa kredyty węglowe od organizacji bp Target Neutral, która na całym świecie wspiera projekty redukcji i eliminacji emisji dwutlenku węgla oraz sama uczestniczy w takich inicjatywach.

Nasze podejście opiera się na holistycznym i uwzględniającym wszystkie aspekty sposobie myślenia. Strategia PATH360 nie jest pracą od podstaw, ponieważ bazuje na dotychczasowych działaniach prowadzonych przez nas od wielu lat. Teraz łączymy je w jeden zintegrowany program zrównoważonego rozwoju. Wiemy, że wielu z naszych klientów szuka bardziej ekologicznej oferty i wsparcia w realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Właśnie dlatego powstał ten program – mówi Mandhir Singh, starszy wiceprezes Castrol.

Źródło: Castrol

Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama