Opony ciężarowe Conti EcoRegional. Mniejsze zużycie paliwa i emisja CO2

©

Udostępnij:

Continental wprowadza na rynek nową linię opon do samochodów ciężarowych Conti EcoRegional, zapewniających zmniejszone zużycie paliwa i niskie opory toczenia przy zwiększonej wydajności i dłuższych przebiegach w transporcie regionalnym. Nowy proces produkcji, innowacyjna konstrukcja bieżnika opon dla osi prowadzącej oraz mieszanka gumowa zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia opon dla osi napędowej, czynią opony Conti EcoRegional HS3 i Conti EcoRegional HD3 najlepszym rozwiązaniem w zakresie redukcji emisji CO2.


Opony na oś prowadzącą Conti EcoRegional HS3 są wyprodukowane z zastosowaniem nowej technologii Conti Diamond, polegającej na dłuższym procesie wulkanizowania opony w stosunkowo niskich temperaturach, dzięki czemu składniki mieszanki mają więcej czasu na połączenie się ze sobą i skuteczniejsze, trwałe związanie. Opony Conti EcoRegional HS3 charakteryzują się zoptymalizowanym wzorem bieżnika, który zapewnia doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych i duży przebieg na drogach regionalnych. Nowy przekrój rowka w kształcie litery „W" w strefie barkowej zmniejsza ryzyko pęknięć na skutek sił działających na oponę, a lamele kieszeniowe o pełnej głębokości na połowie szerokości żebra opony minimalizują nierównomierne zużycie, poprawiają właściwości trakcyjne oraz zapewniają lepsze osiągi na mokrej nawierzchni.

W oponie Conti EcoRegional HD3 zastosowano wzór bieżnika ze sprawdzonej opony Conti Hybrid HD3, zapewniający maksymalne osiągi na pagórkowatych, krętych drogach. Dzięki nowej, innowacyjnej mieszance Conti InterLock, opona Conti EcoRegional HD3 charakteryzuje się niskimi oporami toczenia przy takim samym przebiegu na drogach regionalnych i autostradach. Mieszanka Conti InterLock zawiera nowy polimer o lepszych właściwościach wiążących, które pomagają mu skuteczniej łączyć się z materiałami wypełniającymi. Optymalne połączenie między składnikami mieszanki zapewnia mniejsze tarcie wewnętrzne i niższe opory toczenia.

Wprowadzając na rynek linię opon Conti EcoRegional, Continental prezentuje produkty, dostosowane do nowych regulacji unijnych dotyczących norm emisji dwutlenku węgla dla producentów samochodów ciężarowych. Uruchomione przez Komisję Europejską narzędzie symulacyjne VECTO, służące do obliczenia ilości emitowanego dwutlenku węgla przez nowe pojazdy ciężarowe, ma na celu zapewnienie realizacji ambitnych europejskich celów w zakresie redukcji emisji CO2.

Aby zrealizować cele Paryskiego Porozumienia Klimatycznego, w 2019 roku Komisja Europejska przyjęła pierwsze rozporządzenie dotyczące norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności – HDV (Rozporządzenie UE 2019/1242). Zgodnie z tym rozporządzeniem, średnia emisja CO2 przez nowe pojazdy HDV ma być zmniejszona o 15 proc. do 2025 r. i o 30 proc. do 2030 r., w porównaniu z okresem referencyjnym trwającym od lipca 2019 r. do czerwca 2020 r. Obecnie rozporządzenie UE 2019/1242 dotyczy samochodów ciężarowych z konfiguracją kół 4x2 i 6x2 o masie całkowitej powyżej 16 ton, natomiast Komisja Europejska rozważa rozszerzenie tego dokumentu w przyszłości.

Źródło: Continental

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii







aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również