Continental buduje w USA nową fabrykę systemów wspomagania kierowcy

fabryka continental © Continental

Udostępnij:

W New Braunfels w Teksasie budowany jest nowy zakład produkcji czujników radarowych. Łączna wartość inwestycji wynosi około 100 milionów euro.

Continental, firma technologiczna i producent opon premium, ogłasza budowę nowego zakładu produkcyjnego w New Braunfels w amerykańskim stanie Teksas. Celem nowej inwestycji jest zwiększenie produkcji czujników radarowych.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ratują życie. Continental jest jednym z liderów światowego rynku w tej dziedzinie. Korzystamy ze stale rosnącego zapotrzebowania na czujniki radarowe dla nowych pojazdów. Spodziewamy się dalszego rozwoju w tym segmencie – mówi Frank Jourdan, Członek Zarządu Continental, odpowiedzialny za obszar działalności „Autonomiczna Mobilność i Bezpieczeństwo”. – W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy dalsze inwestycje w rozwiązania do wspomaganego i autonomicznego prowadzenia samochodów. Zwiększenie zdolności produkcyjnych w New Braunfels jest częścią naszej strategii wzrostu. W latach 2015-2019 sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie i widzimy duże szanse na wzmocnienie naszej pozycji rynkowej w przyszłości – wyjaśnia Frank Jourdan.


W budowę nowej fabryki w New Braunfels w Teksasie Continental planuje zainwestować około 100 milionów euro w ciągu najbliższych trzech lat. Na terenie zakładu o powierzchni 20 000 metrów kwadratowych będą produkowane zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego planowana jest w połowie bieżącego roku, a rozpoczęcie produkcji czujników radarowych na 2021 r. Dzięki temu, oprócz 450 istniejących już miejsc pracy, związanych z rozwojem i produkcją systemów wspomagania kierowcy, w regionie powstanie 130 nowych etatów. Liczby te nie obejmują dalszych etapów rozbudowy nowego zakładu. Obecnie Continental produkuje czujniki radarowe także w Seguinie, około 25 kilometrów od New Braunfels.

Czujniki, oprogramowanie i inteligentna łączność stanowią podstawę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Continental, jako firma technologiczna, rozpoczął swoje badania nad tymi systemami już ponad 20 lat temu.

Amerykańscy producenci samochodów stosują czujniki radarowe firmy Continental w takich systemach, jak wspomaganie hamowania awaryjnego i tempomat adaptacyjny. Technologie dostosowane specjalnie do rynku amerykańskiego, takie jak monitorowanie martwych punktów w samochodach osobowych z przyczepami (Trailer Length Detection i Trailer Merge Assist), które po raz pierwszy zostały wprowadzone do produkcji seryjnej w 2018 r. w modelu Dodge Ram 1500, są również oparte na czujnikach radarowych. W 2019 roku Continental otrzymał za tę technologię nagrodę „FCA Supplier of the Year” w kategorii Innowacja. Oprócz New Braunfels, Continental ma w USA inne zakłady produkujące zaawansowane systemy wspomagania kierowcy: placówkę badawczo-rozwojową w Auburn Hills w pobliżu Detroit oraz fabrykę w Santa Barbara w Kalifornii, gdzie firma rozwija technologię lidarowych czujników optycznych.


TOP w kategorii




Zaawansowane rozwiązania Continental już dziś wspierają miliony kierowców na świecie, a ich główną rolą jest zapobieganie wypadkom drogowym. We współczesnych pojazdach zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, takie jak asystent awaryjnego hamowania lub asystent martwego pola są powszechnie stosowane, a w przyszłości w jeszcze szerszym zakresie będą wspierać kierowcę.

Źródło: Continental

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również