Continental – droga do mobilności bezemisyjnej

Continental – droga do mobilności bezemisyjnej Continental
6.4.2021

Firma Continental ma wizję zerowej emisji do 2050 r. i konkretne cele we wszystkich obszarach działania.

  • Continental obchodzi 150 lecie działalności – zrównoważony rozwój w całej historii odgrywał ważną rolę, jest też integralną częścią „Wizji 2030” – strategicznego programu dla Działu Opon
  •  Firma ma wizję zerowej emisji do 2050 r. i konkretne cele we wszystkich obszarach działania

Continental, firma technologiczna i producent opon premium, obchodzi w tym roku 150 lecie działalności, a polski oddział koncernu 25 lecie. Historia sukcesu firmy sięga 1871 roku, kiedy została założona w Hanowerze w Niemczech – pierwszy samochód był wówczas jeszcze w sferze marzeń, a opony trafiały do zaprzęgów konnych i rowerów. Jest to wielopokoleniowa, nieprzerwana historia kreowania innowacji w mobilności – od pierwszej na świecie opony samochodowej z bieżnikiem po inteligentne opony do pojazdów autonomicznych, od kauczuku naturalnego i syntetycznego po opony z mniszka lekarskiego.

Zrównoważony rozwój to temat, który towarzyszył firmie od samego początku.

– Doskonale zdajemy sobie sprawę, że 150 lat historii to długie lata odpowiedzialnego działania nie tylko na rynku, ale także na Ziemi. Zrównoważony rozwój jest integralną częścią „Wizji 2030” – strategicznego programu Continental dla Działu Opon i jest osadzony w fundamencie naszych wartości. Naszym celem jest bycie najbardziej postępowym producentem w branży oponiarskiej pod względem odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Wysiłki koncentrujemy wokół strategicznych działań w dziedzinie klimatu, mobilności niskoemisyjnej, gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważonych łańcuchów dostaw, obejmując w ten sposób wszystkie etapy łańcucha wartości – wyjaśnia Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny i Dyrektor Sprzedaży w Continental Opony Polska – Dzięki tym wysiłkom zamierzamy osiągnąć zerową emisję do 2050 we wszystkich obszarach działania i we wszystkich fazach: w trakcie poszukiwań i tworzenia źródeł dostaw surowców i materiałów, w trakcie produkcji, w trakcie użytkowania naszych produktów, a nawet wtedy gdy użytkowanie się skończy, ale nie skończy się wykorzystanie materiałów, z których nasze produkty są złożone – dodaje.

Aby opony przyszłości stały się w produkcji, użytkowaniu i recyklingu bardziej energooszczędne i przyjazne dla środowiska, Continental systematycznie inwestuje w badania i rozwój w dziedzinie nowych technologii, materiałów alternatywnych i ekologicznych procesów produkcyjnych. Dzięki tym wysiłkom zamierza stopniowo dojść do zrównoważonej w 100% produkcji opon. Continental definiuje wszystkie materiały jako zrównoważone, o ile pochodzą z zamkniętego cyklu materiałowego, nie mają szkodliwego wpływu na ludzi lub środowisko, są zamawiane w sposób odpowiedzialny i są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. Dziś, w ramach unikalnego projektu Taraxagum™, dział opon pozyskuje kauczuk naturalny z mniszka lekarskiego, otwierając alternatywne źródło surowca. Na przykład, opona rowerowa Urban Taraxagum™ jest pierwszą seryjnie produkowaną oponą Continental, która została wyprodukowana z użyciem kauczuku naturalnego uzyskanego z mniszka lekarskiego. Dział opon Continental jest również liderem w branży efektywnego i zrównoważonego wykorzystania wody i energii. W wyniku wielu lat ciężkiej pracy zużywa on już o 55% mniej wody i 17% mniej energii niż średnia dla przemysłu na tonę wyprodukowanych opon.

Continental działa w zgodzie z celami strategicznymi ONZ. Firma konsekwentnie dąży do zerowej emisji do 2050 r. i stawia sobie konkretne cele we wszystkich obszarach działania i fazach:

  • Źródła zaopatrzenia

Firma dąży, aby do 2030 r. w sztandarowych produktach było nie mniej niż 60% materiałów i surowców zrównoważonych, a do 2050 r. – 100%. W tym samym roku osiągnięta zostanie także neutralność łańcucha dostaw pod względem emisji dwutlenku węgla. W obszarze źródeł materiałów Continental stale inwestuje w doskonalenie obecnych surowców oraz rozwój nowych – przykładem mogą być ekologiczne rozwiązania, takie jak Cokoon i Taraxagum™.

  • Działalność

Do 2025 r. firma będzie mieć zerowe zużycie węgla i oleju opałowego w procesach wytwarzania pary na terenie zakładów, a do 2030 zmniejszy ilość odpadów, energii i wody o 20%. W tym samym roku będzie mogła się też pochwalić 95% poziomem recyklingu odpadów. Do 2040 r. produkcja będzie całkowicie bezemisyjna.

  • Użytkowanie produktu

W dużej mierze emisja dwutlenku węgla następuje w fazie korzystania z produktów Continental. Firma zobowiązuje się do 2022 r. dostarczać producentom aut bezemisyjnych (głównie elektrycznych) rozwiązań o zerowym śladzie węglowym (dotyczy to zarówno opon, jak i innych podzespołów do tego rodzaju aut). Do 2025 r. będzie mieć też nową, wyznaczającą trendy rynkowe mapę produktów do pojazdów ciężarowych, w celu realizacji wymogów unijnych określonych w ramach VECTO.

  • Koniec użytkowania

Odpowiedzialność firm za swoje produkty i surowce, które się w nich znajdują, tak naprawdę nigdy się nie kończy. Do 2030 r. żadna z opon, nad którymi firma ma kontrolę (oferowanych w ramach usług, takich jak na przykład ContiLifeCycle dla pojazdów użytkowych), nie trafi na wysypisko śmieci, a do 2050 r. każda opona Continental będzie odnawiana i recyklingowana.

Oferując najwyższej jakości opony osobowe, ciężarowe i specjalistyczne, Continental będzie nadal rozwijać innowacje w technologii produkcji. W przyszłości uzupełni je stale rozwijająca się gama usług, jeszcze bardziej precyzyjnie dostosowana do różnych segmentów klientów. W ostatnich latach Continental dążył do rozbudowy swojej światowej sieci produkcyjnej. W najnowocześniejszych zakładach produkcyjnych innowacje, takie jak w pełni zautomatyzowane magazyny opon i wdrożenie pomiędzy fabrykami globalnego cyfrowego systemu produkcyjnego, będą wspierać jeszcze bardziej wydajną i przyjazną dla środowiska produkcję.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę