Continental wprowadza 7 lat gwarancji od daty zakupu na opony do aut osobowych i dostawczych

Continental
17.1.2020

Continental wydłużył w Polsce okres gwarancyjny na opony do samochodów osobowych i dostawczych do 7 lat od daty zakupu.

Continental wydłużył w Polsce okres gwarancyjny na opony do samochodów osobowych i dostawczych do 7 lat od daty zakupu.

Wprowadzając nową gwarancję w Polsce, Continental zbadał też stan wiedzy polskich kierowców m.in. na temat warunków gwarancji na opony, ich znajomości oraz zasad gwarancyjnych i rodzajów uszkodzeń podlegających wymianie. Według przeprowadzonego badania, aż 44% kierowców wskazało datę zakupu jako początek gwarancji. Jednocześnie, najwięcej kierujących uważa, że w przypadku opon okres gwarancyjny wynosi dwa (24% ankietowanych) lub trzy lata (11%), czyli tyle, ile zazwyczaj oferuje większość producentów samochodów oraz urządzeń RTV i AGD. – Zmieniając start biegu gwarancji właśnie od daty zakupu a nie od DOT-u, precyzyjnie wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom nabywców – wyjaśnia Łukasz Kusiak, Product Manager w Continental Opony Polska.

Nowa, wydłużona gwarancja to odpowiedź na oczekiwania kierowców

Dzięki nowej, wydłużonej gwarancji, polscy kierowcy wybierając opony Continental nie tylko otrzymują jedne z najlepszych warunków na rynku, ale mogą też być pewni, że dokonali opłacalnego zakupu – mówi Łukasz Kusiak, Product Manager w Continental Opony Polska. – Wprowadzając w Polsce wydłużoną gwarancję na opony osobowe i dostawcze, spełniamy oczekiwania klientów. Tak długi okres gwarancyjny jest też potwierdzeniem jakości naszych opon. Jakość jest tutaj kluczem, ponieważ przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Tam, gdzie chodzi o bezpieczeństwo nie ma kompromisów.

Wydłużona gwarancja obejmuje również opony osobowe z grupy Continental, m.in. Uniroyal, Barum, Semperit, Viking.

​Opony starsze niż 10 lat trzeba wymienić na nowe

Continental zaleca zawsze wymianę opon starszych niż 10 lat, niezależnie od ich stanu i wysokości bieżnika – wyjaśnia Łukasz Kusiak, Product Manager w Continental Opony Polska i dodaje – Przypomnę, że według obowiązujących przepisów, maksymalny okres przechowywania nowego ogumienia wynosi 3 lata od daty produkcji, zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7 z lipca 1997. Teraz, dzięki zmienionym, atrakcyjnym warunkom gwarancji, której początek liczy się od daty zakupu – a nie jak wcześniej od daty produkcji opony – klienci mogą bez obaw wybierać ogumienie Continental, które było wyprodukowane nawet do 3 lat wstecz.

Przy braku dowodu zakupu (faktury lub paragonu) opony osobowe i dostawcze Continental zachowują 5 lat gwarancji od daty produkcji, którą wskazuje numer DOT wytłoczony na boku opony.

Źródło: Continental

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę