Coraz więcej klientów korzysta z Internetowego Salonu Toyoty

Toyota
6.4.2020

Sercem internetowego salonu jest rozbudowana funkcja wideorozmowy. To dzięki niej, nie ruszając się z domu, klient może ustalić z przedstawicielem wybranego dealera wszystkie interesujące go szczegóły, poznać wybrany model podczas prezentacji video i dokonać zakupu. 

Tylko w ciągu ostatnich 3 dni odnotowaliśmy 1370 połączeń na platformie Internetowego Salonu Toyoty. Dane wewnętrzne (m.in. średni czas rozmowy) pokazują, że kontakt z salonami nawiązywały osoby zaciekawione nowym kanałem komunikacji, ale również mające wstępnie sprecyzowane oczekiwania zakupowe. Z dnia na dzień osób korzystających z możliwości wideorozmowy jest coraz więcej. To daje nam satysfakcję z poświęcenia, z jakim pracowaliśmy w ostatnim czasie nad szybkim wdrożeniem pełnej funkcjonalności platformy – podkreślił Dawid Stawinoga, manager działu rozwoju sieci dealerskiej Toyota Motor Poland.

Internetowy salon umożliwia swobodny kontakt ze sprzedawcą przez dedykowaną platformę i zapoznanie się z wszystkimi dokumentami na udostępnionym pulpicie komputera sprzedawcy. Konsultant pomoże wybrać model oraz konfigurację auta, zaprezentuje każdy detal samochodu stojącego w salonie oraz przeprowadzi całą procedurę zamówienia i sprzedaży, załatwiając wszelkie formalności. Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostanie przesłana kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany przez klienta adres. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu. Do połączenia wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem.

Jesteśmy dumni, że dziś w obliczu pandemii możemy zapewnić naszym klientom pełne bezpieczeństwo i komfort zakupu samochodu bez wychodzenia z domu. System internetowego salonu oraz jego kluczowa funkcja wideorozmowy, nad którą pracowaliśmy od kilku miesięcy, pozwalają bardzo realistycznie zaprezentować samochód, przedstawić z bliska wszystkie jego detale np. wzory felg, kolor nadwozia czy wykończenie tapicerki. W ten sposób nasi klienci czują się tak, jakby osobiście odwiedzili wybrany salon, zachowując wymagany dziś dystans – podkreśla dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland. – Finalizując sprzedaż, udostępniamy potrzebne dokumenty oraz zestawienia wprost z dysku komputera konsultanta Toyoty, uwspólniając zawartość jego pulpitu. Dodatkowo platforma pozwala płynnie przełączać się podczas rozmowy między komputerem a urządzeniami mobilnymi obsługi dealerskiej, co gwarantuje realizm prezentacji, czyniąc całą platformę unikatową i innowacyjną. Rosnąca z dnia na dzień liczba połączeń potwierdza słuszność jej uruchomienia. Internetowy salon staje się w obecnej sytuacji bardzo ważnym kanałem sprzedażowo-zakupowym dla Toyoty i Lexusa – dodaje Jacek Pawlak.

Aby połączyć się wideorozmową ze sprzedawcą, wystarczy wejść na stronę toyota.pl i kliknąć główny baner „Witamy w Internetowym Salonie Toyoty”. Następnie wybrać region oraz konkretną stację dealerską i kliknąć przycisk „Wideorozmowa”. Podobnie procedura wygląda na stronie lexus-polska.pl. Dostęp do tej samej platformy znajdziemy też na stronach autoryzowanych salonów obu marek. Wideorozmowy są dostępne w godzinach ich pracy. W pozostałym czasie do dyspozycji klientów pozostaje standardowy Live Chat tekstowy. W nadchodzących dniach internetowy salon z funkcją wideorozmowy będzie dostępny także na stronie toyotaplus.pl dla klientów zainteresowanych samochodami używanymi.

Źródło: Toyota

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę