Coraz większa sprzedaż Opla

11.3.2016

Po udanym styczniu firma Opel w lutym kontynuowała wzrost w całej Europie. Według wstępnych danych zarejestrowanych zostało około 80 300 nowych pojazdów tej marki.

Stanowi to wzrost o 15 procent, czyli mniej więcej o 10 500 egzemplarzy, w porównaniu do lutego 2015. Udział Opla w rynku zwiększył się o około 0,3 punktu procentowego — do 5,6 procent. Firma zanotowała zatem najlepsze wyniki sprzedaży w lutym i największy udział w rynku w tym miesiącu od 5 lat.

Łączny wynik Opla za pierwsze 2 miesiące 2016 roku również jest pozytywny. Sprzedaż zwiększyła się o około 18 000 egzemplarzy, czyli prawie o 13 procent. Marka osiągnęła zatem ponad dwukrotnie większe tempo wzrostu niż cały rynek. W tym okresie producentowi z Rüsselsheim udało się zwiększyć udział w rynku o ponad 0,3 punktu procentowego — do około 5,7 procent. Firma odnotowała najwyższą sprzedaż i największy udział w rynku za pierwsze 2 miesiące roku od 2011.

- Dzięki świeżej i atrakcyjnej gamie modeli odnotowaliśmy wzrost na 17 rynkach. Podstawą naszego sukcesu jest nowa Astra. Astra Sports Tourer, która będzie dostępna u dealerów od kwietnia, oraz nowa Mokka X zapewnią nam dalsze sukcesy po udanym początku roku - powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel.

Bardzo dobre wyniki w lutym firma Opel zawdzięcza głównie popytowi na nową Astrę. Model, którego obecna generacja jest oferowana na większości europejskich rynków dopiero od listopada, w lutym znalazł ponad 18 000 nabywców. To wzrost o około jedną trzecią. W całej Europie firma Opel otrzymała już ponad 130 000 zamówień na europejski Samochód Roku 2016. Do jej sukcesów przyczyniła się również Corsa, której sprzedaż w lutym wzrosła mniej więcej o 12 procent - do 20 400 egzemplarzy.

Liczba nowych rejestracji samochodów marki Opel w Europie wzrosła w lutym w 17 krajach, w tym na największych zachodnioeuropejskich rynkach: w Niemczech (+ 27%), we Włoszech (+ 24%), we Francji (+ 23%) i w Hiszpanii (+ 23%). Ponadto marka ze znakiem blitz zwiększyła swój udział w 16 europejskich rynkach.

Na polskim rynku sprzedaż Opla w lutym wzrosła o ponad 15%. Liderem sprzedaży marki w pierwszych dwóch miesiącach roku jest również Opel Astra, który notuje rekordowe wzrosty. Od początku roku sprzedaż tego modelu na polskim rynku wzrosła aż o 46%.


Źródło: Opel, informacja Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę