Cromax wspiera zespół Agoria Solar Team w Bridgestone World Solar Challenge 2019

Cromax
31.7.2019

O udziale w Bridgestone World Solar Challenge 2019 zespół Agoria Solar Team poinformował podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego 3 lipca 2019 r. w belgijskim mieście Beringen. Tegoroczny pojazd, BluePoint, zaprojektowali i zbudowali studenci belgijskiego Katolickiego Uniwersytetu w Lowanium. To właśnie z jego pomocą w dniach 13–20 października zespół zamierza pokonać wyczerpującą trasę po bezdrożach Australii. 

Podczas prezentacji pojazdu – lakierowanego w Centrum Szkoleniowym Cromax w Mechelen (Belgia) – oczom gości ukazała się zupełnie nowa szata graficzna. Auto polakierowano bielą oraz dwoma odcieniami niebieskiego. Marka Cromax opracowała kolory specjalnie pod kątem barw firmy Agoria, głównego sponsora zespołu. Receptury tych kolorów specjalnych będą dostępne na platformie ChromaWeb.

Dla zespołu z Uniwersytetu w Lowanium to już ósma edycja Bridgestone World Solar Challenge, a Cromax – srebrny partner od 2017 r. – wspiera młodych konstruktorów od 2015 r. Wyścigi pojazdów zasilanych energią słoneczną wymagają maksymalnej szybkości i wydajności. A ponieważ Cromax kieruje się tymi samymi wartościami, współpraca układała się znakomicie.

© Cromax

Bardzo cieszymy się, że znów jesteśmy srebrnym partnerem zespołu – mówi Kevin Torfs, Cromax Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę – Zespół jest niesamowicie ambitny, pełen pasji i motywacji – dokładnie tak jak my. Samochód wygląda niesamowicie, a dzięki zastosowaniu naszego systemu Ultra Performance Energy, zespół osiągnął swoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i energooszczędności.

Dzięki wnioskom wyciągniętym z poprzednich wyścigów zespół był w stanie wprowadzić do pojazdu BluePoint liczne poprawki oraz udoskonalić nadwozie z włókna węglowego. Gdy w czerwcu auto trafiło do Centrum Szkolenia Cromax, studenci chcieli mieć pewność, że stosowane produkty i procesy pozwolą im osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dlatego też nie mieliśmy wątpliwości, że musimy postawić na Ultra Performance Energy System – który maksymalnie wykorzystuje energię oraz redukuje zużycie materiałów.

Prace rozpoczęto od aplikacji białego podkładu PS1081 Ultra Performance Energy Surfacer (VS1). Produkt stanowi część koncepcji ValueShade, która pozwala dobrać idealny podkład do każdego koloru warstwy nawierzchniowej, co przekłada się na szybsze krycie i mniejsze zużycie lakieru bazowego. Następnie przeprowadzono aplikację lakierów bazowych Cromax Pro Basecoat. Kolejnym etapem była aplikacja kalkomanii z logotypami partnerów, a następnie krycie całości lakierem bezbarwnym CC6700 Ultra Performance Energy Clear. Aplikowano go w trzech podejściach, a po każdej warstwie całość była szlifowana, tak aby nadwozie auta BluePoint było idealnie gładkie i maksymalnie aerodynamiczne. Logo Cromax jest widoczne na nadwoziu samochodu, a także na odzieży zespołu, pojazdach wsparcia technicznego i materiałach PR.

© Cromax

Jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznego wyglądu samochodu. Eksperci Cromax z centrum w Mechelen dołożyli wszelkich starań, żeby BluePoint wyglądał niesamowicie i był jednocześnie przygotowany na skrajne warunki panujące w Australii – pochwalił Cédric Robert, Menedżer ds. Relacji Biznesowych w zespole Agoria Solar Team.

Dzięki innowacyjności i naszemu bogatemu doświadczeniu w sportach samochodowych mogliśmy udzielić zespołowi cennych wskazówek na każdym etapie lakierowania. Wszyscy w Cromax zamierzamy śledzić postępy zespołu i będziemy mu kibicować w październiku podczas Bridgestone World Solar Challenge 2019 – podsumowuje Kevin Torfs.

 Źródło: Cromax

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę