Czego kobiety mogą spodziewać się w warsztacie?

warsztat, kobieta © dspectrum

Udostępnij:

Warsztat samochodowy dla większości kobiet najczęściej nie jest miejscem, w którym czują się swobodnie i panują nad sytuacją. Co więcej, taka wizyta często wiąże się ze stresem spowodowanym brakiem znajomości specjalistycznego słownictwa i wiedzy technicznej, dlatego warto wiedzieć, jak taka sytuacja może wyglądać i o co mechanik może zapytać.


Zlokalizowanie problemu

Zazwyczaj pierwszym pytaniem, jakie zadają mechanicy jest: w czym tkwi problem? Pracownicy warsztatów to najczęściej ludzie ze zmysłem technicznym, dlatego preferują krótki i bardzo konkretny przekaz. W takiej sytuacji najlepszą odpowiedzią jest: proszę wymienić w moim samochodzie wszystkie klocki hamulcowe, na oryginalne modele, zalecane przez producenta. Taka informacja może dotyczyć każdej części, nie tylko układu hamulcowego. Pracownik warsztatu otrzymuje w ten sposób kompletną informację o oczekiwaniach klienta i może określić czas potrzebny na zrealizowanie usługi. Niestety nie każdy jest w stanie tak konkretnie określić problem dotyczący pojazdu. W takiej sytuacji należy skupić się na lokalizacji usterki. Jeżeli samochód wydaje niepokojące dźwięki, należy sprawdzić, skąd konkretnie one pochodzą. Taka informacja jest dla mechanika bezcenna i redukuje do minimum czas naprawy.


TOP w kategorii




Ustalenie odbytych napraw

Drugim najczęściej zadawanym pytaniem jest: kiedy dana część była wymieniana? Elementy eksploatacyjne samochodu należy regularnie wymieniać. W zależności od części, producenci podają liczbę kilometrów lub czas, po którym powinna nastąpić wymiana. Jeżeli użytkownik auta tego nie zrobi, może, choć nie musi, wiązać się to z szybszym zużyciem także innych części. Na przykład w przypadku problemów z zawieszeniem warto sprawdzić przed wizytą w warsztacie, co konkretnie było wymieniane, jak również kiedy i gdzie było to robione. Taka niezwykle cenna informacja pozwala mechanikowi określić z dużą dozą prawdopodobieństwa, czy wystarczy np. wymienić tylko końcówkę drążka kierowniczego, czy też cały drążek.

Stosowany olej silnikowy

Trzecie pytanie, które może pojawić się podczas wizyty diagnostycznej, dotyczy stosowanego oleju silnikowego. Jeżeli pod maską samochodu nie ma informacji o marce oraz jego parametrach, mechanik może tylko przypuszczać, jaki olej krąży w silniku. Stosowanie oleju zalecanego przez producenta oraz regularna wymiana mają bezpośredni wpływ na żywotność i poprawne działanie najważniejszych elementów silnika.

Czy usterka była już naprawiana?

Kolejne pytanie, na które warto znać odpowiedź, brzmi: czy ktoś tę usterkę próbował już naprawiać? Niestety w większości przypadków nieudane próby samodzielnej naprawy kończą się pogłębieniem problemu. W takim wypadku mechanik powinien wiedzieć, co zostało zrobione, czy wszystkie części są na miejscu i jak pojazd zachowuje się po takiej ingerencji. Taka wiedza pozwoli pracownikowi warsztatu samochodowego na lepsze przygotowanie się do usunięcia problemu.

Ekspolatacja pojazdu

Mechanicy często pytają też o sposób eksploatacji pojazdu. Dotyczy to zarówno miesięcznego przebiegu, jak i miejsc, po których najczęściej porusza się użytkownik. Pracownika warsztatu samochodowego najbardziej interesuje to, czy auto wykonuje wyłącznie krótkie, kilometrowe przejazdy, czy używane jest w cyklu mieszanym, czyli w mieście i np. na autostradach. Dlaczego jest to takie istotne? Jeżeli pojazd wykonuje wyłącznie kilkukilometrowe odcinki, nawet zimą, jest bardziej narażony na występowanie problemów np. z odmą czy akumulatorem, niż samochody użytkowane w cyklu mieszanym.

Źródło: dspectrum

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również