Części do Arrinery w technologii 3D

OMNI3D
10.2.2017

Arrinera Hussarya – polski supersamochód – ma części wydrukowane w technologii 3D. Obudowy lusterek czy wloty powietrza są drukowane w skali 1:1, głównie z ABS-u. Podzespoły te wykorzystywane są następnie jako funkcjonalne prototypy bądź części finalne.

Inżynierowie pracujący nad Arrinerą Hussarya szukali optymalnego rozwiązania do wytwarzania prototypów części do swojego auta. Proces projektowania wymaga ciągłego udoskonalania elementów, zatem produkcji nie jednego, a kilku prototypów danej części. Wykonanie modelu tradycyjnymi metodami produkcji, pochłania więcej czasu i wiąże się z wysokimi kosztami wytworzenia. Tym bardziej, gdy w grę wchodzą skomplikowane geometrie i modele o wielkości powyżej 40 cm.

– Produkcja detalu na drukarce 3D, znacznie przyspiesza prace naszego zespołu R&D i obniża koszty wytworzenia części, co pozwala nam szybciej osiągać zamierzone cele. Ponadto częste zmiany kształtu danego detalu nie stanowią już problemu. Kolejny model może zostać wydrukowany już w kilkanaście godzin – potwierdza Łukasz Tomkiewicz, prezes zarządu, Arrinera Technology S.A.

OMNI3D jest producentem polskiej przemysłowej drukarki 3D – Factory 2.0 Production System. Od roku oferuje też swoim klientom usługi druku 3D na zlecenie.

– Printroom otworzyliśmy w wyniku obserwacji potrzeb rynkowych. Wielu naszych klientów przed dokonaniem finalnej decyzji zakupowej Factory 2.0, prosi nas o realizację druków próbnych. Inni, jak Arrinera, nie chcą inwestować w swoją maszynę, ale potrzebują profesjonalnych wydruków 3D. Są też takie firmy, które mają duże potrzeby druku 3D, ale wolą zaufać naszym technologom posiadającym doświadczenie w realizacji projektów w technologii addytywnej – dodaje Krzysztof Kardach, Chief Technologist, OMNI3D.

Printroom OMNI3D specjalizuje się w wielkoformatowym druku 3D realizowanym w technologii FFF (fused filament fabrication). Firma świadczy usługi dla profesjonalistów oczekujących wydruków o najwyższej jakości i wytrzymałości. Druki realizowane są na profesjonalnych drukarkach 3D – Factory 2.0 Production System. To, co wyróżnia firmę, to możliwość druku dużych elementów (do 500 mm w każdej osi) z wytrzymałych materiałów termoplastycznych, jak ABS-42, ASA-39, PC-ABS-47, PET-G-32 i HIPS-20.

 Łukasz Tomkiewicz potwierdza wysoką jakość wydruków – Części drukowane na Factory 2.0 spełniają nasze wymagania – zarówno pod względem wytrzymałości części, dokładności wymiarowej oraz czasu realizacji zlecenia. Niektóre elementy, takie jak np. różnego rodzaju nawiewy są montowane w aucie jako produkty finalne.

Źródło: OMNI3D

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę