Czyszczenie wtryskiwaczy bez demontażu
Wtryskiwacze to jeden z najbardziej newralgicznych elementów współczesnych silników wysokoprężnych Common Rail. Aby uniknąć kosztownej awarii, warto systematycznie je czyścić.
I nie chodzi tu o demontaż i czyszczenie na stole probierczym, a prosty zabieg wykonywany bezpośrednio na samochodzie przy użyciu środka Liqui Moly Regenerator Wtryskiwaczy Diesel nr art. 5156.
Wtryskiwacze najczęściej cierpią na dwa typy przypadłości: nieszczelność zaworów sterujących wynikającą z ich zużycia oraz błędy dawkowania i rozpylania spowodowane zanieczyszczeniem końcówek i korpusów. O ile w pierwszym przypadku problemem jest uszkodzenie mechaniczne, o tyle problemy drugiego rodzaju można rozwiązać poprzez dolanie do 70 litrów paliwa, 0,5 litra preparatu.
Czyszczenie najlepiej sprawdza się w silnikach: TDCI, DCI, D4D i TDI.
Źródło: Liqui Moly