Czyszczenie wtryskiwaczy bez demontażu

Liqui Moly
18.3.2017

Wtryskiwacze to jeden z najbardziej newralgicznych elementów współczesnych silników wysokoprężnych Common Rail. Aby uniknąć kosztownej awarii, warto systematycznie je czyścić.

I nie chodzi tu o demontaż i czyszczenie na stole probierczym, a prosty zabieg wykonywany bezpośrednio na samochodzie przy użyciu środka Liqui Moly Regenerator Wtryskiwaczy Diesel nr art. 5156.

Wtryskiwacze najczęściej cierpią na dwa typy przypadłości: nieszczelność zaworów sterujących wynikającą z ich zużycia oraz błędy dawkowania i rozpylania spowodowane zanieczyszczeniem końcówek i korpusów. O ile w pierwszym przypadku problemem jest uszkodzenie mechaniczne, o tyle problemy drugiego rodzaju można rozwiązać poprzez dolanie do 70 litrów paliwa, 0,5 litra preparatu.

Czyszczenie najlepiej sprawdza się w silnikach: TDCI, DCI, D4D i TDI.

Źródło: Liqui Moly

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę