Dayco z nowym kołem pasowym z tłumikiem drgań

Dayco
22.5.2019

Koło pasowe z tłumikiem drgań (Vibration Damper) używane jest w wielu pojazdach do ochrony wrażliwych elementów silnika przed nadmiernymi drganiami i przeciążeniami.

Przykładem może być układ paska wielorowkowego, gdzie koło pasowe z tłumikiem drgań absorbuje wibracje, maksymalizuje wydajność systemu oraz podnosi jego niezawodność.

 

© Dayco

 

W ofercie Dayco znajdziemy 3 typy kół: pojedynczy (simple) – wytwarzany z pojedynczym gumowym pierścieniem tłumiącym, stosowany głównie w silnikach benzynowych; podwójny (double) - dwa elementy gumowe (zwykle o różnej twardości) połączone z metalowymi częściami koła pasowego. Stosowany zwykle w silnikach diesla; decoupler - wiele metalowych elementów koła połączonych z gumowym pierścieniem oraz metalową sprężyną tłumiącą drgania. Stosowany w nowoczesnych pojazdach generujących wysoką moc.

Źródło: Dayco

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę