Denso - dlaczego należy wymieniać wycieraczki?

19.4.2013

Wiosną większość kierowców zleca przegląd swojego samochodu. Najczęściej wymieniane są filtry kabinowe, ale równie ważna - jeśli nie istotniejsza - jest wymiana starych, zużytych podczas zimy wycieraczek na nowe.

Bardzo niskie temperatury, słońce, lód i śnieg na powierzchni szyb - to wszystko prowadzi do nadmiernego zużywania się wycieraczek zimą. Stosunkowo łatwo dostrzec objawy zużycia piór: podczas wycierania na szybie pojawiają się wąskie smugi i niewytarte miejsca, wycieraczka hałasuje i podskakuje przy pracy; zużyta lub źle dobrana wycieraczka często prowadzi też do porysowania szyby. Nieprawidłowe wycieranie szyb ogranicza widoczność kierowcy w czasie deszczu i może spowodować realne zagrożenie na drodze.

Niewielki koszt, ale wysoka jakość

Mimo widocznych objawów zużycia wycieraczek kierowcy, szukając oszczędności, odkładają wydatek związany z zakupem nowych piór na później - w końcu nawet jeśli wycieraczki źle zbierają wodę i zanieczyszczenia, samochód wciąż można prowadzić. Rzeczywiście, można - ale czy warto wystawiać siebie i pasażerów auta na niepotrzebne ryzyko, gdy wymiana piór to koszt około kilkudziesięciu złotych? To kluczowe pytanie, które pracownicy warsztatów powinni zadawać niezdecydowanym klientom.

Zamawiając wycieraczki do swojego warsztatu należy zwrócić uwagę, z jakich materiałów zostały one wyprodukowane. Tanie zamienniki wycieraczek, choć kuszą niską ceną, zużywają się o wiele szybciej, niż obiecuje ich producent. Zamiast zalecanej raz w roku wymiany, kierowców czeka wtedy zakup przynajmniej dwóch kompletów wycieraczek w ciągu dwunastu miesięcy i dodatkowe koszty, a właścicieli warsztatów - narzekania niezadowolonych klientów.

DENSO przeprowadziło próby porównawcze, w których przetestowano wycieraczki DENSO i konkurencyjne produkty pod względem wykonania i efektywności wycierania. Pod uwagę wzięto trzy parametry: kąt i symetryczność krawędzi wycieraczki w przekroju, jakość powierzchni gumowej krawędzi oraz precyzję, z jaką osadzono pióra wycieraczek w metalowej obudowie. Podczas testów sfotografowano wycieraczki z 80-krotnym przybliżeniem - na uzyskanych zdjęciach widać, że pióra wycieraczek DENSO w 95% badanych przypadków zostały wykonane z większą precyzją. 

Wycieraczka samochodowa, jak każda inna część, musi być wykonana starannie i z odpowiednich materiałów. Pióra wycieraczek DENSO przeznaczone na rynek wtórny produkowane są z wysokiej jakości zagęszczonej gumy, która - w zależności od rodzaju wycieraczek - jest dodatkowo pokrywana warstwą grafitu. 

Sukces wycieraczek hybrydowych

Program wycieraczek DENSO przeznaczony dla klientów rynku wtórnego obejmuje wycieraczki szkieletowe, hybrydowe, płaskie i tylne. Spełniają one te same wymogi, które dotyczą wycieraczek DENSO montowanych jako oryginalne wyposażenie w modelach samochodów takich marek, jak Opel, Toyota, Peugeot i Citroen. Największą popularnością cieszą się wycieraczki hybrydowe, które wyróżnia stylowa obudowa, łatwy montaż i - przede wszystkim - wysoka wydajność. Wycieraczki hybrydowe DENSO składają się z gumowego pióra pokrytego warstwą grafitu, co zapewnia gładkie, dokładne i ciche wycieranie oraz rdzenia, dzięki któremu wycieraczka idealnie przylega do powierzchni szyby.

Więcej informacji na temat wycieraczek DENSO dla rynku wtórnego można znaleźć w katalogu DENSO 2012/13, który zawiera aktualną listę zastosowań wszystkich oferowanych przez DENSO wycieraczek, typy budowy, listy zamienników oraz pomocny przewodnik dla kupujących. Program wycieraczek samochodowych DENSO obejmuje obecnie 138 części, które mają 1.700 kluczowych zastosowań i zapewniają 95% pokrycie azjatyckiego oraz 85% pokrycie europejskiego parku pojazdów.

Katalog jest dostępny bezpłatnie na stronie www.denso-am.pl.
 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę