Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych Toyoty uruchomiony w Polsce

Udostępnij:

Podstawowym zadaniem nowego Działu Testów i Oceny Napędów Hybrydowych jest wykonywanie testów wytrzymałościowych i zmęczeniowych oraz hałasu i wibracji poszczególnych komponentów wykorzystywanych w elektrycznych przekładniach hybrydowych. Główny element ośrodka badań, w który Toyota zainwestowała 19 milionów złotych, stanowi tester wytrzymałościowy. W nowym dziale pracuje kilkanaście osób w systemie zmianowym.


Powstanie Działu Testów i Oceny Napędów Hybrydowych świadczy o naszej ważnej roli w rozwoju elektromobilnego przemysłu motoryzacyjnego – podkreśla Dariusz Mikołajczak, prezes fabryki Toyoty w Polsce. – To dowód na zaufanie, jakim władze koncernu darzą naszą fabrykę, która dzięki powstałemu ośrodkowi badań oraz sześciu realizowanym obecnie projektom związanym z tą technologią staje się europejskim centrum napędów hybrydowych Toyoty – dodaje Dariusz Mikołajczak. 

Dzięki organizacji działu testów oraz specjalnej interdyscyplinarnej grupie pracowników zajmujących się kwestiami lokalizacji komponentów będziemy mogli znacznie szybciej nawiązać współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami, które mogą stać się naszymi dostawcami i jednocześnie częścią hybrydowej rewolucji Toyoty – podkreśla Zdzisław Konior, Assistant General Manager polskich fabryk Toyoty. – Z efektów funkcjonowania nowego ośrodka badań będziemy mogli korzystać nie tylko my, ale także europejskie centrum badawcze w Brukseli, które nadzoruje naszą pracę oraz inne jednostki Toyoty na świecie – dodaje Zdzisław Konior. 

Powstanie Działu Testów i Oceny Napędów Hybrydowych związane jest z rozwijaną w polskich zakładach Toyoty produkcją niskoemisyjnych elektrycznych napędów hybrydowych. Do końca 2022 roku w fabrykach w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonować będzie łącznie aż sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych, w tym trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych oraz trzy linie silników zaprojektowanych w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture), które razem z przekładniami elektrycznymi tworzą hybrydowy zespół napędowy. Trzeci z tych projektów – produkcja silników TNGA 1,5 l – ruszyła w jelczańskiej fabryce w czerwcu. W związku z realizowanymi projektami poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland do 2022 roku wzrośnie do blisko 5,5 miliardów złotych, a zatrudnienie do ponad 3000 osób.

Źródło: Toyota

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii


#Technika motoryzacyjna

testy napęd hybrydowy






aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również