Ekologiczne ogniwa fotowoltaiczne zasilą warszawski salon Lexusa

Lexus
11.7.2019

Salon Lexus Warszawa – Puławska to pierwszy w Polsce obiekt japońskiej marki, który będzie zasilany ogniwami fotowoltaicznymi. Na dachu budynku instalowane są właśnie panele słoneczne, dzięki którym w ciągu roku zostanie wyprodukowane ponad 50 000 kWh energii elektrycznej, co powinno zaspokoić całkowite zapotrzebowanie budynku. 

Salon Lexusa na Puławskiej jako pierwszy zdecydował się przejść na włąsne, niezależne źródło zasilania energią elektryczną. Jest to tym bardziej istotne, że Lexus stara się wykorzystywać proekologiczne napędy hybrydowe, ograniczające emisje szkodliwych substancji. Według producenta w warunkach miejskich hybrydy są zdolne do pokonywania nawet połowy dystansu na samym silniku elektrycznym, nie emitując CO2 ani żadnych zanieczyszczeń.

Hybrydy mają tę przewagę nad samochodami elektrycznymi, że przyczyniają się do ograniczania emisji spalin bez konieczności ładowania akumulatora z sieci energetycznej – powiedziała Małgorzata Rospęk, Dyrektor ds. Sprzedaży, Lexus Warszawa–Puławska – Chcemy, by nasze budynki dorównywały możliwościom sprzedawanych przez nas samochodów. Stąd pomysł na zastosowanie fotowoltaiki. Mamy świadomość, że tylko kompleksowe działania są w stanie realnie ograniczyć nadmierną emisję zanieczyszczeń, które trafiają do atmosfery.

Instalacja fotowoltaiczna, wyposażona w generator o mocy 49,2 kW i ponad 87-procentowej sprawności, będzie w stanie wyprodukować w ciągu roku do 51 380 kWh energii elektrycznej, w pełni zaspokajając zapotrzebowanie salonu na prąd. Dzięki zastosowaniu tej instalacji w skali roku do atmosfery nie zostanie wyemitowane aż 30 828 kg CO2.

Ta sama filozofia przyświeca hybrydowym modelom Lexusa. Samoładujący się, spalinowo-elektryczny napęd nie potrzebuje prądu z gniazdka i nie przyczynia się do zwiększania zapotrzebowania na prąd z sieci energetycznej. Energię do zasilania silnika elektrycznego wytwarza w wyniku optymalizacji pracy jednostki benzynowej. Silnik ten pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a oparty na nim napęd hybrydowy emituje w przypadku modelu CT 200h zaledwie 108 g CO2/km w cyklu mieszanym.

Źródło: Lexus

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę